USD 39.55 39.84
  • USD 39.55 39.84
  • EUR 39.65 40.00
  • PLN 9.75 9.90

Невидима корупція у вишах. ВІДЕО

15 Березня 2012 17:38
Хабарництво у вищих навчальних закладах Волині – як легендарний «летючий голландець». Усі про нього чули, але мало хто бачив. А ті, хто й бачив, рідко говорять про це вголос.

Адміністрація вишів категорична – із цим ганебним явищем, навіть якщо воно існує, потрібно рішуче боротися. Адже воно шкодить іміджу вищої освіти.

Ректор Волинського національного університету імені Лесі Українки Ігор Коцан розповів, що корупції у навчальному закладі – немає.

«Ніхто не звертається. Є такі випадки, що кидають анонімні листи в скриньку довіри. Там пишуть без підписів, хто це написав, і як розібратися з тими викладачами? Ми знайомимо викладачів з такими листами. Вони дивуються. Кажуть, що такого не може бути. Хтось на них робить такі наклепи», - сказав Коцан.

Також ректор ВНУ додав, що адміністрація вишу та студенти регулярно проводять анонімні опитування. Так, студентам роздають анкети, де вони пишуть інформацію про викладачів.

А депутати Луцької міської ради стверджують, що хабарів під час навчання не давали. Хоча й зізнаються, що чули про корупцію у вищих навчальних закладах.

Так, представник фракції «Батьківщина» Петро Савчук розповів, що таких фактів не знає. «Але скажіть, де в державі немає хабарництва в нас», - сказав обранець місцевої громади.

Його колега по фракції Андрій Осіпов зізнався, що йому відомо про факт хабарництва. «Тоді, здається, ходила така мова, що залік коштував 50 гривень, екзамен – 100 гривень. Можливо, я помиляюсь. Дуже давно було», - пригадав Осіпов.

Голова групи «Рідне місто» Євгеній Ткачук розповів, що про випадки хабарництва за час свого навчання не чув. «Були випадки, коли в кінці сесії могли якийсь презент у вигляді пляшки коньяку якомусь викладачеві», - пригадав депутат.

А позафракційний депутат Антон Сосновський пожартував: мовляв, він навчався на платній формі. «Тому все входило у плату за навчання», - з усмішкою сказав обранець громади.

Депутат Андрій Калахан стверджує, що чув про випадки хабарництва. «Єдині чутки, що я чую, то це в Луцькому національному технічному університеті такі певні тривожні сигнали, що, можливо, там відбувається таке хабарництво», - відзначив він.

А «свободівець» Микола Яручик здивовано запитав: «А шо, на сьогоднішній момент – є?»

Можливо, більше про хабарництво у вишах знають лучани. Тож «ВН» запитали про способи передачі хабарів та розцінки у перехожих.

Лучанин Павло розповів, що протягом 5 років навчання жодного разу не давав хабарів. «Я вчився на платній формі навчання, тому я був зацікавлений в тому, щоб просто здавати самотужки», - сказав він.

Студентка Марія поділилася почутими від знайомих схемами корупції. «Найпростіше, звичайно, це коли напряму з рук в руки дають гроші. Але там теж є свої схеми. Щоб не «попалитись», викладачі, нічого не кажучи, просто пишуть на папері суму, відкривають шухляду і студент кладе туди гроші», - розповіла студентка.

Ще одна схема, за словами дівчини, реалізовується за допомогою посередників. «Завжди є людина, яка працює на кафедрі чи в деканаті, яка є посередником між викладачем і студентом», - зауважила Марія.

А головний редактор інтернет-видання «ВолиньPost» Юрій Ричук іронічно зізнався: у студентські часи не вивчав ситуації і «ринку цін» на заліки і екзамени. «Чув, що люди за заліки і за екзамени платили. А скільки платили? Ну, я пригадую, що щось говорили за 5 доларів за залік», - сказав він.

Правоохоронці наголошують, що боротьба з хабарництвом – це одне з найпріоритетніших завдань міліції. Заступник начальника УДСБЕЗ УМВС на Волині Юрій Смольянінов розповів про викриття випадку корупції в одному із провідних волинських вишів.

«За фактом отримання хабарів від студентів даного навчального закладу за сприяння в успішній здачі контрольних робіт та іспитів з предмету «Психологія». Загальна сума задокументованих та отриманих хабарів – 11 тисяч гривень», - повідомив правоохоронець.


Всього ж упродовж 2010-2011 років працівники ДСБЕЗ УМВС у Волинській області встановили 69 фактів хабарництва у навчальних закладах. «Максимальною мірою покарання за хабарництво є позбавлення волі на 12 років», - додав Смольянінов.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу


Коментарів: 28
Я Показати IP 15 Березня 2012 18:40
І кого посадили, чи ті викладачі заплатили хабарями ментам і все замялось?
анонімус Показати IP 15 Березня 2012 18:42
а зміна даних відомостей, заповнених олівцем - про це ніхто не чув? студентів запитайте!
) Показати IP 15 Березня 2012 18:48
Ага, розкажіть, кого на 12 років посадили? НІКОГО!!! Чому?
колишній студент Показати IP 15 Березня 2012 21:14
Так, представник фракції «Батьківщина» Петро Савчук розповів, що таких фактів не знає. «Але скажіть, де в державі немає хабарництва в нас», - сказав обранець місцевої громади. Не знаю, як зараз - а у 2000-2005 роках Петро і сам був добрим хабарником.
Марійка до колишній студент Показати IP 16 Березня 2012 10:32
Щодо Патра Савчука. Декілька тижнів тому керівництвом універу, де він викладає, порушувалось питання про його звільнення саме за хабарництво. Але поки відтермінували. Мабуть хтось попросив.
kamil до Марійка Показати IP 16 Березня 2012 18:06
хватить тролити
сева Показати IP 15 Березня 2012 21:23
особисто я плачу ;бо вимагають 2 курс заочна форма математичний факультет.Хоча я добре знаю цей предмет через деяких неуків які вчаться в мене в групі...мають страждати ті хто дійсно прийшов вчитися..... але не мають змоги платити... цікаво які з них будуть майбутні математики............Я не жаліюсь але це крик душі...Долай корупцію у ВНУ (математичний факультет)
SlavaSSG до сева Показати IP 18 Березня 2012 22:52
На матфаці ВНУ корупція!??? Ще щось нове......
тиць-здиць Показати IP 15 Березня 2012 21:58
Коцан знає. Коцану видніше.
анонім Показати IP 16 Березня 2012 08:18
Так, так беруть і досить кругленькі суми, особливо при захисті курсових, дипломних, магістерстких робіт. До того ж ще й у викладача зобов"язаний купити готову роботу, яка коштує сотні доларів, євро... Прийдіть на захисть там все буде видно...
Студентка ЛНТУ до анонім Показати IP 16 Березня 2012 11:42
Ніхто примусово не заставляє купувати готову роботу...( принаймі на обліку ЛНТУ) це особисте бажання студента або його батьків. А здача грошей на державні і захист це все на організаційні моменти....
Олеся Показати IP 16 Березня 2012 08:21
Що говорити про виші, тут в школах і садочках хабарництво процвітає, як квіти на весні. У садочок не візьмуть яко не заплатиш гарненьку суму грошей завідуючій садочка., і щоб записали на чергу потрібно дати грошове заохочення, а то буде віповідь :"Не має мість у ближчі 3-4 роки".
Беня Показати IP 16 Березня 2012 10:38
А це той не хабарник Савчук, який за одну зарплату викладача півроку тому купив собі чималий будиночок в районі шпиталю ветеранів війни?!
Політрук до Беня Показати IP 16 Березня 2012 13:41
І на кожній сесії, від імені виборців, намагається за рахунок місцевого бюджету облаштувати своє нове гніздечко. Сором!!!!
Жертва вимагань Показати IP 16 Березня 2012 11:11
Ага, всім чудово відомо про юридичний фак-тет ВНУ, і не тільки, а Коцан не в курсах)це ж тра так не бачити, що під носом робиться)Без підписів листи пишуть -бояться, що ж тут не ясно?
Студентка ЛНТУ Показати IP 16 Березня 2012 11:37
Вчилась на обліку і аудиті. За 5 років навчання не було не одного викладача який сказав старості щоб та зібрала зі всіх гроші (схема в ВНУ гарно працює). Якщо вчиш. стараєшся все здаси обов'язково!!!!! А якщо ти теля не лизане і саме несе гроші і каже НАПИШІТЬ МЕНІ КУРСАК ПРАКТИКУ ДИПЛОМ вони погоджуються, а приходить телятко до батьків я каже ТАМ ТАКІ ВСІ ХАБАРНИКІ, ВИМАГАЮТЬ ТАКІ ГРОШІ, от батьки вірять і так іде чутка про виші......все залежить від СТУДЕНТА!!!!!!
Бариалєй для Студентки ЛНТУ Показати IP 16 Березня 2012 13:21
Даю 100%, що ти вчилась на контрактній формі, тобто питання стипендії для тебе не актуально, а здати предмет за четвертим разом і не платити може кожен більш-менш адекватний індивідум. Питання для бюджетників стоїть так, або ти платиш і здаєш з першого разу, або адьйос стипендія.
Справедливість Показати IP 16 Березня 2012 13:53
Звичайно, що є різна категорія студентів. Я ж веду мову про молодь, яка прийшла у навчальний заклад за знаннями!!! Проте, на шляху до отримання заповітного диплому постають жадібні викладачі, які чекають додаткових фінансових надходжень. Таким горе-освітянам байдуже, чи студент власними знаннями здобуває освіту, чи готовий заплатити, аби не опановувати навчальний курс. Корупція в ЛНТУ процвітає вже багато років, я ж зіткнулася з хабарництвом у ВНУ на факультеті психології під час складання державних іспитів. Це ЖАХ!. Знаю й про викладача-хабарника з Луцького кооперативного коледжу, яка просто морально давила на юних спудеїв, аби домогтися свого – грошей. Такі реалії в освітній галузі.
студент ВІЕМ Показати IP 16 Березня 2012 15:42
Провчився у ВІЕМі вже три роки.Жодного разу за сесію не платив.Так, у нас платний ВУЗ, але знання не гірші ніж у державних, то чому ж міністерство освіти так бориться проти ВУЗів приватної форми власності?Певно, міністру мало приватники хабарів возять..)))
D Показати IP 16 Березня 2012 16:41
На мобільний знімали чи що?
Студент, що закінчив ЛНТУ Показати IP 16 Березня 2012 17:25
Пару років назад закінчив технічну спеціальність (будівництво). Вчився добре. Більшість оцінок в заліковці відповідають моєму рівню знань. Про те щоб комусь платити хабаря в примусовому порядку і без власної "ініціативи" - можливо 1,2 записи в заліковці за 5 років навчання (в сім'ї не без урода)... Якщо про власну ініціативу, то якщо я хімію чи англійську в школі не знав - то як я її у ВУЗі вивчу...? Тоді я (і пів нашої групи) шукали "варіанти" через лаборантів кафедр, як вирішити ці питання на "4"... Але це все було добровільно... Курсові всі поробив сам - можна і реально аби хтіти. Просто часто якась частина групи (хто мав достатньо $) тільки і думала як "порєшати" записи і на пари не ходити, і контрольні та курсові не робити... Питання - чому водії платять ДАЇшникам взятки - щоб не платити в разів 10 більше в державний бюджет за порушення. Вигідно виходить двом сторонам. Так само і у ВУЗі, якщо студент захоче "порєшати" якийсь запис - то обов'язково знайде через кого. А вчителям залишається вибір - бути бідними зато гордими, чи попіклуватися про свій матеріальний стан :) Питання напевне відповіді не потребує...
Саша Показати IP 16 Березня 2012 17:56
брали і будуть брати, я коли вчився в ЛДТУ студента з своєї групи побачив перший раз на 5 курсі на держекзамені.... мабуть самостійно займався.... Платили і по 25 гривень і по 150 гривень за залік. В Києві такого не має, хоч і беруть але не так нагло і обов*язково повинен викладач бачити студента.
kamil Показати IP 16 Березня 2012 18:07
а причому тут міська рада. всі питання до міліції та інших структур. і самих викладачів
:) до kamil Показати IP 17 Березня 2012 16:57
як при чому Міська Рада...? На сьогодні депутат цієї ради є професором ЛНТУ... от його і запитали про хабарі... :) напевне сильно хотіли "правду" почути... :)
вітя Показати IP 17 Березня 2012 22:01
залежить від людей. є чесні, є хабарники але по різному (гроші, книги, послуги) можна домовитись з кожним, знаю "з середини"
Ірина Показати IP 19 Березня 2012 14:20
Навчалася у приватному вузу ЛіРОЛ.Україна, хабарництво займає мабуть І-ше місце, заочників випускників побачила лише на захисті дипломних, і то захищали окремо від основної групи,вони ж грошовиті леді, звичайно і ми примусово давали долари, бо до захисту не допустять,(потреби вузу) хоча постійно намагалася здавати своїми силами, зав.кафедри прямо сказала, або, або... Диплоині роботи завідуюча кафедри маркетингу продавала сама, курсові і контрольні рішала теж, бо це також немаленькі гроші, жахливий ВУЗ, як заплатиш так поїдеш... Багато викладачів там є з політеху, ВНУ, як на мене вони без коштів нічого не ставлять, навіть нещасне "зараховано", отож такі і з нас і спеціалісти виходять з вузів, які ніяких знань, крім диплома в кишені не мають. Все вирішуть КОШТИ, гривні вже не модно, потрібно $, або ЄВРИКИ...
студентка ВІЕМ та ВНУ Показати IP 15 Червня 2012 12:39
я навчалась на заочній формі 1курс у ВІЕМ, потім перевелась у ВНУ. Хочу сказати, що у ВІЕМі я навчалась як на саціонарі(катрольні,курсові і т.д.) і ніяких хабарів, а перевелась у ВНУ то і платила,і платила. заочники у ВНУ як золота жила. схема проста всі здають старості певну суму,вона іде і домовляється. І не важливо знаєш ти чи ні. якщо я працюю по спеціальності вже,я знаю матеріал новіший і той, що застосовується на практиці. я всеодно плачу тому, що викладач може "завалити" і він знає як це зробити.Тоді навіщо псувати нерви. Це не стосується всіх викладачів. Є ще чесні і які принципово не беруть хабарів.
вишиванка Показати IP 13 Лютого 2015 12:38
Якщо в Сну нема корупції, то я Тіна Кароль.,, провчилася 5 років, мало того що платила за навчання так і платила за сесію,

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Система Orphus