Знайшли зв’язок між вживанням кави і тривалістю життя
Любителі кави живуть довше, але лише ті, хто додає мало або зовсім не додає цукру та насичених жирів у напій.
Про це пише ТСН з посиланням на ScienceAlert.
Ідея про те, що кава знижує ризик передчасної смерті, існує вже давно. Команда дослідників із Тифтського університету вирішила з’ясувати, чи впливає саме те, що додаємо до кави, на цей ефект.
«Лише небагато досліджень розглядали, як добавки до кави можуть впливати на зв’язок між її споживанням і ризиком смерті. Наше дослідження одне з перших, яке кількісно визначає, скільки саме цукру і насичених жирів додають», – говорить епідеміолог Бінцзе Чжоу з Тифтського університету.
«Наші результати узгоджуються з дієтичними рекомендаціями для американців, які радять обмежувати доданий цукор і насичені жири», – додає він.
Читати ще: Визначили найкращі пропорції кави, які роблять її найбільш смачною та ароматною
Дослідники проаналізували дані 46 332 дорослих американців віком від 20 років, зібрані в урядових опитуваннях здоров’я, за період у середньому 9-11 років. За цей час померли 7 074 людини, їхню смерть порівняли з інформацією про споживання кави. Було встановлено, що у любителів кави ризик смерті від будь-яких причин значно нижчий. Однак якщо у каву додавати багато цукру і насичених жирів (наприклад, у вигляді жирного молока або вершків), цей статистичний ефект зникав.
Загалом пиття чорної кави або кави з дуже малою кількістю цукру та жирів було пов’язане зі зниженням ризику передчасної смерті на 14% порівняно з тими, хто каву не пив. Оптимальна доза – 2-3 чашки на день.
Хоча дослідники врахували такі фактори, як-от фізична активність, вживання алкоголю, вік, стать та освіта, дослідження не доводить причинно-наслідкового зв’язку. Можуть існувати й інші невідомі фактори, що впливають і на споживання кави, і на смертність.
Однак отримані дані демонструють сильну асоціацію і співпадають з попередніми дослідженнями про користь кави для здоров’я. Дослідження також свідчить, що саме кофеїн відповідає за позитивний ефект, адже у любителів декафінізованої кави різниці в показниках смертності не було, а цукор, молоко і вершки можуть послаблювати користь.
Читати ще: Яйця, сир, риб'яча шкірка і не тільки: що додають у каву в різних країнах
«Корисні властивості кави, ймовірно, пов’язані з її біоактивними сполуками, але наші результати свідчать, що додавання цукру та насичених жирів може зменшувати ефект зниження смертності», – говорить Фанг Фанг Чжан із Тифтського університету.
Ще багато аспектів кави потребують дослідження, зокрема те, як різні компоненти напою можуть захищати від ранньої смерті. Ймовірно, на це впливає багато факторів, зокрема час споживання кави, як показало дослідження на початку року.
Нове дослідження особливо цінне тим, що відокремлює саму каву від того, що в неї додають, на відміну від багатьох інших, які фокусуються лише на одному з аспектів.
«Кава – один із найпопулярніших напоїв у світі, і майже половина дорослих американців п’ють принаймні одну чашку на день, тому важливо розуміти, що це означає для здоров’я», – підсумовує Чжан.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Про це пише ТСН з посиланням на ScienceAlert.
Ідея про те, що кава знижує ризик передчасної смерті, існує вже давно. Команда дослідників із Тифтського університету вирішила з’ясувати, чи впливає саме те, що додаємо до кави, на цей ефект.
«Лише небагато досліджень розглядали, як добавки до кави можуть впливати на зв’язок між її споживанням і ризиком смерті. Наше дослідження одне з перших, яке кількісно визначає, скільки саме цукру і насичених жирів додають», – говорить епідеміолог Бінцзе Чжоу з Тифтського університету.
«Наші результати узгоджуються з дієтичними рекомендаціями для американців, які радять обмежувати доданий цукор і насичені жири», – додає він.
Читати ще: Визначили найкращі пропорції кави, які роблять її найбільш смачною та ароматною
Дослідники проаналізували дані 46 332 дорослих американців віком від 20 років, зібрані в урядових опитуваннях здоров’я, за період у середньому 9-11 років. За цей час померли 7 074 людини, їхню смерть порівняли з інформацією про споживання кави. Було встановлено, що у любителів кави ризик смерті від будь-яких причин значно нижчий. Однак якщо у каву додавати багато цукру і насичених жирів (наприклад, у вигляді жирного молока або вершків), цей статистичний ефект зникав.
Загалом пиття чорної кави або кави з дуже малою кількістю цукру та жирів було пов’язане зі зниженням ризику передчасної смерті на 14% порівняно з тими, хто каву не пив. Оптимальна доза – 2-3 чашки на день.
Хоча дослідники врахували такі фактори, як-от фізична активність, вживання алкоголю, вік, стать та освіта, дослідження не доводить причинно-наслідкового зв’язку. Можуть існувати й інші невідомі фактори, що впливають і на споживання кави, і на смертність.
Однак отримані дані демонструють сильну асоціацію і співпадають з попередніми дослідженнями про користь кави для здоров’я. Дослідження також свідчить, що саме кофеїн відповідає за позитивний ефект, адже у любителів декафінізованої кави різниці в показниках смертності не було, а цукор, молоко і вершки можуть послаблювати користь.
Читати ще: Яйця, сир, риб'яча шкірка і не тільки: що додають у каву в різних країнах
«Корисні властивості кави, ймовірно, пов’язані з її біоактивними сполуками, але наші результати свідчать, що додавання цукру та насичених жирів може зменшувати ефект зниження смертності», – говорить Фанг Фанг Чжан із Тифтського університету.
Ще багато аспектів кави потребують дослідження, зокрема те, як різні компоненти напою можуть захищати від ранньої смерті. Ймовірно, на це впливає багато факторів, зокрема час споживання кави, як показало дослідження на початку року.
Нове дослідження особливо цінне тим, що відокремлює саму каву від того, що в неї додають, на відміну від багатьох інших, які фокусуються лише на одному з аспектів.
«Кава – один із найпопулярніших напоїв у світі, і майже половина дорослих американців п’ють принаймні одну чашку на день, тому важливо розуміти, що це означає для здоров’я», – підсумовує Чжан.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 0
Археологи знайшли «неземний» метал у перснях віком до 3800 років: кому вони могли б належати
Сьогодні 00:33
Сьогодні 00:33
У бинтах 1600-річної мумії виявили уривок «Іліади»
Сьогодні 00:15
Сьогодні 00:15
15 серпня: свята, події, факти. Всесвітній день медоносних бджіл та День археолога в Україні
Сьогодні 00:00
Сьогодні 00:00
У Луцьку водій Renault здавав назад і збив жінку. Отримав 850 гривень штрафу
14 Серпня 2026 23:43
14 Серпня 2026 23:43
Може зменшуватися взимку на 30%: в Україні мешкає незвичайна дрібна тварина
14 Серпня 2026 23:25
14 Серпня 2026 23:25
Приміщення районної лікарні на Волині планують відремонтувати
14 Серпня 2026 23:06
14 Серпня 2026 23:06
Путін доручив спецслужбам розколоти НАТО і ЄС, – NYT
14 Серпня 2026 22:48
14 Серпня 2026 22:48
Завіз до батьків: за крадіжку дров волинянина ледь не ув'язнили на п'ять років
14 Серпня 2026 22:29
14 Серпня 2026 22:29
З 1 вересня у Нововолинську зросте вартість водопостачання
14 Серпня 2026 22:10
14 Серпня 2026 22:10
В Італії знайшли викрадені картини Сезанна, Матісса та Ренуара
14 Серпня 2026 21:51
14 Серпня 2026 21:51
Перестало битися серце воїна з Волині Юрія Козлова
14 Серпня 2026 21:32
14 Серпня 2026 21:32

Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.