Не демонізуйте картоплю: вчені виявили несподівану користь цього овочу для здоров'я
Картопля – популярний овоч, за допомогою якого можна приготувати безліч страв. І, як показали результати нового дослідження, цей продукт менш шкідливий, ніж вважалося раніше.
Про це йдеться у статті, опублікованій у науковому журналі Journal of Medicine Food, пише Gazeta.ua.
Фахівці Центру біомедичних досліджень Пенінгтона (США) провели експеримент, після якого дійшли несподіваних висновків про користь для здоров’я картоплі.
Крохмалистий овоч, що містить багато вуглеводів, нерідко рекомендується дієтологами тільки у дуже обмеженій кількості через ризики набору ваги і проблеми з підвищенням цукру у крові.
Автори дослідження зазначили, що такі ризики виключаються, якщо картопля додається в здоровий або дієтичний раціон.
Читати ще: Звідки взагалі з’явилася картопля: вчені розкрили її еволюційне походження
«Картопля багата важливими поживними мікроелементами і не збільшує ризик ожиріння і діабету», – заявили дослідники.
У експерименті взяли участь кілька десятків людей від 18 до 60 років. Усі вони мали зайву вагу або ожиріння, а також резистентність до інсуліну.
Учасників розподілили на групи, і у кожній учасники дотримувалися власних харчувань з великою кількістю овочів і фруктів. Але у першій групі 40% м’яса у звичному для людей раціоні замінювали бобові – квасоля та горох. У другій м’ясо замінювалося відвареною у шкірці та охолодженою картоплею.
«Результати показали, що картопляна дієта і дієта з переважанням квасолі і гороху однаково корисні для організму і фактично не мають істотної різниці для здоров’я», – йдеться в статті.
Вчені зазначили, що картопля часто незаслужено демонізують. За їхніми словами, охолоджена відварна картопля стає джерелом резистентного крохмалю, що виконує функцію пребіотика: її вживання сприятливо позначаєте на стані кишкової мікрофлори, імунітету, підтримує активний обмін речовин.
Читати ще: Чи потрібно чистити молоду картоплю і коли шкірка стає небезпечною
Фахівці підкреслили, що виникненню проблем зі здоров’ям сприяє не вживання картоплі як такої, а той факт, що її любителі ігнорують багато здорових норм у харчуванні.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Про це йдеться у статті, опублікованій у науковому журналі Journal of Medicine Food, пише Gazeta.ua.
Фахівці Центру біомедичних досліджень Пенінгтона (США) провели експеримент, після якого дійшли несподіваних висновків про користь для здоров’я картоплі.
Крохмалистий овоч, що містить багато вуглеводів, нерідко рекомендується дієтологами тільки у дуже обмеженій кількості через ризики набору ваги і проблеми з підвищенням цукру у крові.
Автори дослідження зазначили, що такі ризики виключаються, якщо картопля додається в здоровий або дієтичний раціон.
Читати ще: Звідки взагалі з’явилася картопля: вчені розкрили її еволюційне походження
«Картопля багата важливими поживними мікроелементами і не збільшує ризик ожиріння і діабету», – заявили дослідники.
У експерименті взяли участь кілька десятків людей від 18 до 60 років. Усі вони мали зайву вагу або ожиріння, а також резистентність до інсуліну.
Учасників розподілили на групи, і у кожній учасники дотримувалися власних харчувань з великою кількістю овочів і фруктів. Але у першій групі 40% м’яса у звичному для людей раціоні замінювали бобові – квасоля та горох. У другій м’ясо замінювалося відвареною у шкірці та охолодженою картоплею.
«Результати показали, що картопляна дієта і дієта з переважанням квасолі і гороху однаково корисні для організму і фактично не мають істотної різниці для здоров’я», – йдеться в статті.
Вчені зазначили, що картопля часто незаслужено демонізують. За їхніми словами, охолоджена відварна картопля стає джерелом резистентного крохмалю, що виконує функцію пребіотика: її вживання сприятливо позначаєте на стані кишкової мікрофлори, імунітету, підтримує активний обмін речовин.
Читати ще: Чи потрібно чистити молоду картоплю і коли шкірка стає небезпечною
Фахівці підкреслили, що виникненню проблем зі здоров’ям сприяє не вживання картоплі як такої, а той факт, що її любителі ігнорують багато здорових норм у харчуванні.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 0
У волинянина, який полюбляв порушувати правила, забрали водійське на 19 років
14 Червня 2026 23:30
14 Червня 2026 23:30
Що відбувається з мозком, коли ми спимо під дією кави
14 Червня 2026 23:05
14 Червня 2026 23:05
На Волині виявили нелегала з Марокко
14 Червня 2026 22:36
14 Червня 2026 22:36
В Україні подвоїлася кількість вовків: зоолог пояснив, чи загрожують вони людям
14 Червня 2026 22:07
14 Червня 2026 22:07
2 тисячі на медичне обстеження: в які терміни слід використати гроші, бо згорять
14 Червня 2026 21:39
14 Червня 2026 21:39
У Ковелі забрали водійське в чоловіка, який на автівці тікав від озброєного товариша по чарці
14 Червня 2026 21:10
14 Червня 2026 21:10
«Допомагає переживати війну»: Рікі Мартін публічно звернувся до українки після її зворушливого зізнання
14 Червня 2026 20:41
14 Червня 2026 20:41
Здорожчали хліб, олія та фрукти: на Волині зросли ціни на продукти
14 Червня 2026 20:12
14 Червня 2026 20:12

Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.