Як кава впливає на чутливість до болю: дослідники виявили зв'язок
Ранкова кава може здатися ідеальним початком дня, але нове дослідження показує, що вона може погіршити симптоми хронічного болю.
Про це пише ТСН з посиланням на Dailymail.
Дослідження виявило, що вживання великої кількості кави, ймовірно, призведе до посилення больових відчуттів у людей старшого віку.
І навпаки, ті, хто їсть багато жирної риби, можуть полегшити свій біль.
«Люди, які дотримувалися дієти з високим вмістом риби, відзначили зниження рівня болю до 44% протягом двох років, порівняно з тими, хто зменшив її споживання», – кажуть вчені.
Вони стверджують, що сполуки, які містяться в рибі, знижують запалення, тоді як вищий рівень споживання кави може зробити нервові клітини більш чутливими до болю.
Читати ще: Міф спростовано: кава може знижувати ризик порушень серцевого ритму
«Наші висновки мають суттєві наслідки для охорони здоров’я, зокрема, у сфері боротьби з хронічним болем серед людей похилого віку», – йдеться у звіті Університету Миколая Коперника у Торуні, що в Польщі.
Науковці спостерігали за 205 здоровими людьми віком від 60 років протягом двох років, вимірюючи рівень болю та порівнюючи споживання кави та риби.
Біль фіксувався за десятибальною шкалою, де нуль означав відсутність болю, а десять – нестерпні страждання.
Чоловіки та жінки, які їли більше риби, відзначили падіння інтенсивності болю на 4,45 бала, порівняно з тими, хто зменшив її кількість у раціоні.
Збільшення споживання кави, порівняно зі зменшенням, було пов’язане зі зростанням інтенсивності болю на 6,56 бала.
Читати ще: Чи корисна кава без кофеїну: відповідь експертів
«Зв’язок між збільшенням споживання кави та посиленням болю свідчить про роль кофеїну в загостренні больового сприйняття. Хоча низькі дози кофеїну можуть посилювати знеболення при гострому болю, хронічне високе споживання, як це, ймовірно, спостерігалося у наших учасників, може підвищувати чутливість до болю, сенсибілізуючи нейрони», – пояснили вчені.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Про це пише ТСН з посиланням на Dailymail.
Дослідження виявило, що вживання великої кількості кави, ймовірно, призведе до посилення больових відчуттів у людей старшого віку.
І навпаки, ті, хто їсть багато жирної риби, можуть полегшити свій біль.
«Люди, які дотримувалися дієти з високим вмістом риби, відзначили зниження рівня болю до 44% протягом двох років, порівняно з тими, хто зменшив її споживання», – кажуть вчені.
Вони стверджують, що сполуки, які містяться в рибі, знижують запалення, тоді як вищий рівень споживання кави може зробити нервові клітини більш чутливими до болю.
Читати ще: Міф спростовано: кава може знижувати ризик порушень серцевого ритму
«Наші висновки мають суттєві наслідки для охорони здоров’я, зокрема, у сфері боротьби з хронічним болем серед людей похилого віку», – йдеться у звіті Університету Миколая Коперника у Торуні, що в Польщі.
Науковці спостерігали за 205 здоровими людьми віком від 60 років протягом двох років, вимірюючи рівень болю та порівнюючи споживання кави та риби.
Біль фіксувався за десятибальною шкалою, де нуль означав відсутність болю, а десять – нестерпні страждання.
Чоловіки та жінки, які їли більше риби, відзначили падіння інтенсивності болю на 4,45 бала, порівняно з тими, хто зменшив її кількість у раціоні.
Збільшення споживання кави, порівняно зі зменшенням, було пов’язане зі зростанням інтенсивності болю на 6,56 бала.
Читати ще: Чи корисна кава без кофеїну: відповідь експертів
«Зв’язок між збільшенням споживання кави та посиленням болю свідчить про роль кофеїну в загостренні больового сприйняття. Хоча низькі дози кофеїну можуть посилювати знеболення при гострому болю, хронічне високе споживання, як це, ймовірно, спостерігалося у наших учасників, може підвищувати чутливість до болю, сенсибілізуючи нейрони», – пояснили вчені.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 0
Археологи знайшли «неземний» метал у перснях віком до 3800 років: кому вони могли б належати
Сьогодні 00:33
Сьогодні 00:33
У бинтах 1600-річної мумії виявили уривок «Іліади»
Сьогодні 00:15
Сьогодні 00:15
15 серпня: свята, події, факти. Всесвітній день медоносних бджіл та День археолога в Україні
Сьогодні 00:00
Сьогодні 00:00
У Луцьку водій Renault здавав назад і збив жінку. Отримав 850 гривень штрафу
14 Серпня 2026 23:43
14 Серпня 2026 23:43
Може зменшуватися взимку на 30%: в Україні мешкає незвичайна дрібна тварина
14 Серпня 2026 23:25
14 Серпня 2026 23:25
Приміщення районної лікарні на Волині планують відремонтувати
14 Серпня 2026 23:06
14 Серпня 2026 23:06
Путін доручив спецслужбам розколоти НАТО і ЄС, – NYT
14 Серпня 2026 22:48
14 Серпня 2026 22:48
Завіз до батьків: за крадіжку дров волинянина ледь не ув'язнили на п'ять років
14 Серпня 2026 22:29
14 Серпня 2026 22:29
З 1 вересня у Нововолинську зросте вартість водопостачання
14 Серпня 2026 22:10
14 Серпня 2026 22:10
В Італії знайшли викрадені картини Сезанна, Матісса та Ренуара
14 Серпня 2026 21:51
14 Серпня 2026 21:51
Перестало битися серце воїна з Волині Юрія Козлова
14 Серпня 2026 21:32
14 Серпня 2026 21:32

Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.