Світ вражає: Його близько 3500 років тому створили у Вавилоні: в музеї знайшли найдавніше зображення привида
Куратор Близькосхідного відділу Британського музею Ірвінґ Фінкель знайшов в архіві закладу глиняну табличку віком близько 3500 років, на якій, як він стверджує, міститься найдавніше відоме людству зображення привида і дуже детальний опис ритуалу з його вигнання.
Про це Фінкель розповів в інтерв’ю The Guardian.
Британський музей придбав цю глиняну табличку ще у ХІХ столітті. Але тоді, каже науковець, текст на ній неправильно витлумачили, а частина малюнка, де власне і зображений привид, збереглася лише частково, що й не дозволило одразу збагнути цінність артефакту. Тому він увесь цей час зберігається в архівах музею.
За словами Фінкеля, на лицьовій стороні таблички (яка частково втрачена) зображено привида (очевидно, чоловіка), що йде зі зв’язаними руками за жінкою. Та, судячи з тексту на звороті таблички, здійснює ритуал вигнання привида, що «оволодів людиною, переслідує її й не дає спокою». Роздивитися два силуети можна лише під певним кутом.
Причина, з якої душа людини повернулася у світ живих, не до кінця зрозуміла, але конкретно в описаній у табличці ситуації привид потребує супутника серед людей. На думку Фінкеля, табличка могла зберігатися в домі в екзорциста, який надавав свої послуги людям, або у храмі.
Ритуал вигнання привида дуже деталізований: потрібно взяти фігурки чоловіка й жінки та оздобити їх певним чином, на світанку – стати лицем до сонця, підготувати пиво, запалити ялівець, об’єднати фігурки й промовити ім’я бога сонця – Шамаша. Завершується інструкція словами: «Не обертайся!».
Свою знахідку Фінкель описав у книзі «Перші привиди: найдавніша спадщина людства», яка вийде друком 11 листопада. Поки ж науковець хоче експонувати призабутий артефакт, щоб популяризувати культуру Межиріччя. «Якщо потойбічний світ Вавилону відповідає описам, то вони [привиди] все ще там. Просто пам’ятайте це», – каже він.
Про це Фінкель розповів в інтерв’ю The Guardian.
Британський музей придбав цю глиняну табличку ще у ХІХ столітті. Але тоді, каже науковець, текст на ній неправильно витлумачили, а частина малюнка, де власне і зображений привид, збереглася лише частково, що й не дозволило одразу збагнути цінність артефакту. Тому він увесь цей час зберігається в архівах музею.
За словами Фінкеля, на лицьовій стороні таблички (яка частково втрачена) зображено привида (очевидно, чоловіка), що йде зі зв’язаними руками за жінкою. Та, судячи з тексту на звороті таблички, здійснює ритуал вигнання привида, що «оволодів людиною, переслідує її й не дає спокою». Роздивитися два силуети можна лише під певним кутом.
Причина, з якої душа людини повернулася у світ живих, не до кінця зрозуміла, але конкретно в описаній у табличці ситуації привид потребує супутника серед людей. На думку Фінкеля, табличка могла зберігатися в домі в екзорциста, який надавав свої послуги людям, або у храмі.
Ритуал вигнання привида дуже деталізований: потрібно взяти фігурки чоловіка й жінки та оздобити їх певним чином, на світанку – стати лицем до сонця, підготувати пиво, запалити ялівець, об’єднати фігурки й промовити ім’я бога сонця – Шамаша. Завершується інструкція словами: «Не обертайся!».
Свою знахідку Фінкель описав у книзі «Перші привиди: найдавніша спадщина людства», яка вийде друком 11 листопада. Поки ж науковець хоче експонувати призабутий артефакт, щоб популяризувати культуру Межиріччя. «Якщо потойбічний світ Вавилону відповідає описам, то вони [привиди] все ще там. Просто пам’ятайте це», – каже він.
Коментарів: 0
Людина-музика: у Луцьку з'явився новий мурал
Сьогодні 10:38
Сьогодні 10:38
В Україні спростять оформлення статусу учасника бойових дій
Сьогодні 09:32
Сьогодні 09:32
Сенат США проголосував за виділення допомоги Україні
Сьогодні 08:26
Сьогодні 08:26
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.