USD 41.15 41.45
  • USD 41.15 41.45
  • EUR 41.35 41.70
  • PLN 10.28 10.45

Роздержавлення ЗМІ «по-волинськи» – що не поділили газета і райрада

2 Вересня 2016 19:00
Ківерцівська районна газета «Вільним шляхом» у ході роздержавлення хоче отримати в безкоштовну оренду будівлю, загальна площа якої становить 339 квадратних метрів. В місцевій райраді наполягають – таких площ для газети непотрібно, а в самого видання – «темна історія» з бухгалтерією і документами.

Про це йшлося під час зустрічі представників Незалежної медіа-профспілка України, районної влади та журналістів сьогодні, 2 вересня.

Звільнити не можна залишити

Перший заступник голови НМПУ Олександр Тарасов зазначив, що газета має 3 засновники: трудовий колектив, районну раду та райдержадміністрацію. Першого січня цього року вступив у силу Закон України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації». Відповідно до нього, в перехідний період заборонено вносити зміни в статут, змінювати установчі документи комунальних ЗМІ. Проте, зі слів Тарасова, декілька разів працівників газети примушували підписати нову редакцію статуту, який виключає трудовий колектив зі складу співзасновників.

Тодішня виконувач обов’язків головного редактора газети Марія Хітько не підписала статут, за що її, зі слів Тарасова, і звільнили. В цьому, на думку юриста, і полягає перше порушення. Адже, відповідно до чинного законодавства, в період роздержавлення заборонено звільняти чи призначати керівників комунальних ЗМІ. Та навіть якщо керуватись і «старим» законом, то рішення про звільнення мала б приймати сесія райради, а не голова райради. Натомість, на місце Хітько, яка пропрацювала в газеті з 2004 року, призначають людину, яка не має ні журналістської освіти, ні досвіду роботи у цій сфері - Людмилу Михайленко.

Пан Тарасов переконаний, що Хітько звільнили через те, що райрада вимагала підписати угоду про оренду приміщення, в якому працює газета. Відповідно закону, редакція має право взяти в оренду приміщення вже по закінченню роздержавлення. Проте, райрада, зі слів Тарасова, наполягала – новий договір потрібен «тут і зараз».

«Яблуко розбрату»

Як повідомляло Інформаційне агентство Волинські Новини, редакція газети займає більшу частину, а це 167, 2 квадрометри другого поверху двоповерхового приміщення, що на вулиці Паркова, 8. Загальна площа будівлі – 339 квадратних метрів. Проте, редакція претендує на цілу будівлю. Свою позицію, свого часу, пані Хітько пояснювала тим, що газеті доведеться важко в нових умовах, відтак, заробляти планують і на підприємницькій діяльності.



Медіаюрист Тарасов переконує, що трудовий колектив газети – проти нового виконувача обов'язків головного редактора. А сама пані Хітько подала заяву до поліції, бо у звільненні вбачає перешкоджання журналістській діяльності.

Також пані Хітько зазначила, що райрада прийняла рішення про роздержавлення газети в другій черзі, натомість колектив наполягав на першій.
Заступника голови Ківерцівської районної ради Тамари Чигрин пояснила це тим, що газету дійсно готували до першої черги, проте, після аудиту бухгалтерії стало відомо про борги видання, а також непідтверджену суму статутного капіталу. Не сходились і цифри у фінансових звітах.

Разом з тим, як стало відомо згодом зі свідоцтва про реєстрацію, видання має назву «Ківерцівська районна газета «Вільним шляхом», в той час як кошти весь цей час отримувала під назвою «Ківерцівська громадсько-політична газета «Вільним шляхом».

Відтак, влада прийняла рішення усунути порушення і недоліки, і тим часом готувати газету до другої черги.

Позиція співзасновників

У коментарі Інформаційному агентству Волинські Новини голова Ківерцівської райради Григорій Недопад розповів, що пані Хітько звільнили за прогул цілком законно. Мовляв, та повинна була погодити свою відпустку з головою райради, чого не зробила. Очолити газету пропонували людям з редакції, проте вони, зі слів Недопада, відмовились.

Голова райради зазначає, що очолити комунальне підприємство повинна була людина, яка навела б лад з бухгалтерією та розібралась би з фінансами газети, для того, аби здійснити роздержавлення. Адже цифри у фінансових звітах – не сходяться, невідоме і походження боргів. Григорій Недопад переконує, що співзасновники досі до кінця не знають, «що відбувається з бухгалтерією газети».

«Яблуком розбрату» у стосунках між співзасновниками газети, на думку голови райради, стало приміщення, яке належить громаді області і де перебуває газета. Відповідно до законодавства, його віддають в оренду газеті на 15 років безоплатно. Проте, пані Хітько наполягала на передачі газеті й інших приміщень, які знаходяться у будівлі. Голова райради каже, що газеті і так пропонували здавати вільні площі, а всі виручені кошти спрямувати на розвиток газети, проте колектив відмовився пристати на такі умови.

Що стосується нового статуту, то він вже затверджений. Разом з тим, пан Недопад переконує, що юристи з ним навіть не ознайомились, хоча вже встигли охрестили «незаконним».

Зі слів Григорія Недопада, він застав час, коли загальний тираж газети становив 120 примірників. З часом, зокрема і завдяки «добровільно-примусовій» підписці, його підняли до 1 тисячі. В той час як на переконання голови райради, мінімальний наклад на 64 тисячі населення Ківерцівського району має становити близько 5 тисяч примірників.

Замість P.S.

Поки колектив газети вступив у трудовий спір, що є першим кроком до оголошення страйку, райрада звернулась до прокуратури стосовно аудиту, який виявив порушення у веденні бухгалтерії. Тамара Чигирин каже, що всі крапки над «і» у цій історії розставить суд. Мовляв, якщо приймуть рішення на користь пані Хітько, то вона повернеться на свою посаду.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу


Коментарів: 34
задовбали вже Показати IP 2 Вересня 2016 19:23
з тою газетою. заставляють її виписувати, то й тримають штучно на світі. нащо газеті 2 поверхи?зробіть клуб для молоді нормальний, а то барів куча, а клубу достойного нема.
Лінгвіст до задовбали вже Показати IP 3 Вересня 2016 10:45
Задовбаний, застав свої мізки і не бреши як блудний пес. Редакція ніколи не займала два поверхи, хо ч приміщення держава, а не територіальна громада, споруджувала для журналістів. Щодо примусу, то поцікався в тих газетах, які роздають "безплатно" в поштові скриньки, як "примушують" їх передплачувати далеко небідні власники. А щодо клубу нормального, то нех пан Недопад і товаріщ Чигрин засукують рукава і вперьод: цемент, цегла, лопата... То не з журналістами воювати.
коли там хто будував до Лінгвіст Показати IP 3 Вересня 2016 10:57
а тепер власник - громада Ківерець. Задовбали примусовою підпискою - тине знаєш-не мели, або людей попитай. Нема чого тратити державні гроші на газету, яка своє віджила. Юз Актив - молодь Ківерець - має право а достойний клуб. А не 5 чоловік штату газети (!) займати 2 поверхи на халяву. Поцікався, у скільки обходиться та сама "совіцька" газета з хвалєбними одами начальству, застарілими новинами та вітаннями в 2 листки.
відповідь до коли там хто будував Показати IP 3 Вересня 2016 12:46
ви газету, коли бачили востаннє? а в редакції хоч раз були?? перший поверх - друкарня, другий - редакції. Ніякому Юз ектів, ніяким шахістам-шахматистам чи ще якісь громадскій організації приміщення давати не будуть! дають паспортному столу, який платити ні державі, ні редакції не буде, бо вони самі державна установа. Ви ще скажіть, що це редакція змушує громадян вітати своїх рідних в газеті. Влада мусить друкувати свої матеріали, читайте закон! Мусить, але платити не хоче! давайте точпічть п'ятьох (хоча їх там більше) жінок. це все на що ви здатні!
Я до коли там хто будував Показати IP 4 Вересня 2016 16:37
Ви точно володієте достовірною інформацією? Скажу вам: редакція займає лише 2 поверх редакції. А щодо клубу - так, необхідний, але в Ківерцях є принаймні 2 вільних приміщення в яких можна його створити.
Андрій до задовбали вже Показати IP 3 Вересня 2016 13:40
Газета займає другий поверж законно! Оскільки цей же другий поверх стоїть в неї на балансі, якби я не бачив документи то б не говорив! У них є акт прийняття в експлуатацію як редакцію газети, а не районну раду. Тепер про територіальну громаду і її власність: хай рада покаже документи, а саме свідоцтво на право власності на приміщення( в ньому написано, що це приміщення власність райради і більше нічого!) та й хотілось побачити ще й на яких підставах воно виготовлене? Бо таке відчуття що там щось не чисто!. Затямили! Про територіальну громаду і не йдеться! Незабаром об'єднання громад і тоді райрада буде тільки керувати "віджатим" майном! А ви про якісь порушення (бухгалтерські) брехливо розказуєте! Хай рада займеться найсправді своїм майном - РАЦом! А то згоріла криша, а даний час скоро стіни спадуть! А страховка була! Де поділась, чому ці кошти не пішли на ремонт цього приміщення? Хто присвоїв бюджетні кошти?
zzz Показати IP 2 Вересня 2016 19:39
гоніть цю газету, яка жила виключно за рахунок того, що її в примусовому порядку заставляли виписувати усіх бюджетників. Газета повний 000000!!!!!!!!!!!, новини місячної давності скачані з інтернету
згоден на до zzz Показати IP 3 Вересня 2016 14:23
200 %.
Андрій до zzz Показати IP 3 Вересня 2016 14:47
Ви пишете, що газету "треба гнати". Газета сама йде, а влада не пускає, шукає причину зупинити, а не вийде. Так, що крепко не старайтеся своїми висловами! Газета тримайся, удачі!
примусовий читач Показати IP 2 Вересня 2016 21:08
Газета реально тупа і нікому не потрібна. Поназивали себе "журналістами " і кричать "наших бють!". Донедавна в Ківерцях ще й радіо існувало - це взагалі цирк. Використовують в районі бюджетні кошти на всяку ХХХХХХ. Ще нехай телекомпанію свою запустять, їм ума хватить. Не знаю , що рада не поділила з редакцією, але якщо розженуть ту газету, то хоч щось корисне для району зроблять. Краще за ті пару сотень тисяч що на газету щороку виділяють яку школу чи дорогу поремонтувати.
Андрій до примусовий читач Показати IP 3 Вересня 2016 13:56
За радіо підтримую 100%! Його вже давно немає! А кошти бюджетні витрачають справно і ніхто не питає куди саме! Створили якійсь сайт на базі радіо і відмивають кошти! А зарплата у тої(що радіо) дай Бого кожному! За газету скажу: виписув і буду виписувати! Кому не подобається хай не читає! Знаю що вже біля двох років ніхто ( а особливо ця влада) не допомагає з підпискою. А кошти, які виділяють на газету смішні. Чому поясню. Отримуючи газету, бачу скільки друкується райрада і адміністрація, можна зауважити що та влада ще мало платить! Тиснуть на працівників і знущаються! Колишнього редактора "з'їли" не подавилися... Може тут їх спіткає невдача! А то годують вас побрехеньками, а ви і раді!
повірили Показати IP 3 Вересня 2016 00:17
ви вже навіть статті не підписуєте, щоб не можна було "журналісту" висловити притензії. Аудит був вже після сесії на якій співзасновники визначили етап роздержавлення для "ВШ". і цікаво,як затвердили статут без колективу і печатки?? свою зробили?? ось вам і законність. вселяють паспорний стіл, якийй оренди не платитиме і кажуть всі кошти на редакцію підуть. де логіка?
жителька Показати IP 3 Вересня 2016 10:40
В наш час ще заставляти виписувати - та вже слов нема. хватить в школах ,садіках, лікарнях поборів. Закрийте, то ж ніхто плакати не буде. а гроші на газету є де примінити.
міщанка до жителька Показати IP 4 Вересня 2016 16:51
Газета РОЗДЕРЖАВЛЮЄТЬСЯ. Знайдіть значення цього слова...
невідомий Показати IP 3 Вересня 2016 12:15
Цікаво поданий матеріал невідомого автора. Позиція медіаспілки й редакції для вас видно несуттєва, висвітлюєте так, ніби їхня інформація нічим не підкріплена, що не скажеш про думку влади. Голови Недопада на прес-конференції взагалі не було, але його коментар присутній. 120 примірників це як? вони від руки їх писали чи друкували на звичайному принтері? бо друкарня такий тираж не приймає. Ви хоча б співставили дату серії районної ради і дату проведення аудиту, за який, до речі, заплатила редакції, що знову ж погіршило її фінансове становище. От вам і борги! І зауважте, що редакції заборгувала лише заробітню плату своїм працівникам. То про яку підтримку і переживання за долю колективу ви тут розповідаєте? Від служби, яку хочуть вселити до редакційного приміщення ніякої фінансої виручки не буде, от вам і обіцянки райради. І, звичайно, педагог, якого призначили в.о. редактора це саме така людина, яка може навести лад в бухгалтерії.
цікаво Показати IP 3 Вересня 2016 12:21
Мені просто цікав: голова райради Недопад редакційний колектив поділив на людей і нелюдів чи ще якимсь чином?? бо не всі почули його пропозицію, більше того, ті кого він ніби питав про це чують вперше
Газета дійсно Показати IP 3 Вересня 2016 14:27
своє віджила. Для показухи заставляти виписувати її в наш час - це велика дурня. Відношусь теж до насильно підписаних. Відпустіть її у вільне плавання, а саме: ПЕРЕСТАНЬТЕ, заставляти підписувати, перестаньте дотувати її з районного бюджету і все- це мильна бульбашка. Гроші на газету краще віддайте в лікарню, на придбання сучасної техніки. А то районний центр, а на мамограф треба їхати до Луцька.
Петрівна до Газета дійсно Показати IP 3 Вересня 2016 16:51
Гроші на лікарню, а скільки тій лікарні потрібно? Кожну сесію дають на обладнання. А потім не купують і в кінці року забирають кошти назад в районний бюджет. Так райрада виконує свій бюджет за рік. І так рік у рік. Вже набридло. А може лікарі, які беруть хабарі не будуть класти їх у карман, а куплять хоч раз кожен обладнання і все буде ОК! Хай райрада для себе не бере кошти з бюджету у сумі 85,0 тис. грн на туалет( це вже смішно), а дасть на якусь школу! Хай собі газета працює! Ніхто вас не заставляє підписувати, тільки придумуєте!
Андрій Показати IP 3 Вересня 2016 15:04
Головою райради керує шия в особі заступника голови райради Чигрин! У якої кримінальне минуле(виводили з ринку у наручниках під аплодисменти людей!). Може голова не знає? хто така михайленко: вчитель -ніякий(досягнень нема, учні мають претензії до викладання англійської - сама не знає, що може навчити?), секретар міськради - помилки у матеріалах сесії, нарікання і претензії від депутатів... Приїхала каже у 80-роках, ну що можу сказати: чоловік її промишляв розбоєм(пом'ятаєте про те, як у лісі в ті роки вимагали гроші на трасі у іноземців? Сумнозвісна історія про болгар, яких палили жицем!). За що ми стояли на майдані? За кого загинули наші діти? Так, що подумайте кого ви підтримуєте!
123 Показати IP 3 Вересня 2016 22:25
Більш тупої газети не бачив....І журналісти позавчорашнього дня, ні писати, ні читати, ні думати не вміють і не можуть. Як платник податків кажу, на *іга така газета!
Я до 123 Показати IP 4 Вересня 2016 16:46
до 123 Газета йде на роздержавлення - бюджетні гроші не використовуватимуться - до чого податки? А щодо журналістів позавчорашнього дня - скажу, що це образа для працівників ... можливо, це у вас криза і когось хочеться образити? А щодо думати - навіщо ви використовуєте таку лексику?
скандал Показати IP 4 Вересня 2016 07:08
РЕДАКЦІЮ ОПЕЧАТАЛИ, У ФІНАНСОВИХ ЗВІТАХ – ПОМИЛКИ http://www.volynnews.com/news/society/vilnym-shliakhom-rozderzhavliuyetsia-zi-skandalamy-redaktsiiu-opechataly/
ввв Показати IP 4 Вересня 2016 09:41
Такі газети в кожному районі,ніякої практичної користі.Всіх їх закрити, а зекономлені бюджетні гроші передати на оборонні чи соціальні потреби.
Андрій до ввв Показати IP 4 Вересня 2016 11:30
Люди ви, що читаєте і не розумієте!?? Газети роздержавлюються( йдуть на волю!) і більше бюджетних коштів не будуть отримувати! Будуть заробляти самі на себе! Це їх право і це законно! А тиснуть на "Вільним шляхом" є причина, чув у адміністрації, що газета виставила рахунки за вісвітлення діяльності раді і адміністрації, а вони не хочуть платити! А також партія "Батьківщина" має борг перед редакцією (голова районої "Батьківщини" - Чигрин заступник голови райради)!?? І ще для не обізнаних рада вийшла з співзасновників у 2001 році , то чому втручається у справи редакції? Щось та Чигрин накрутила, як вона вміє, а ви раді! Можу сказати хто не працює, той не помиляється! Тому відстаньте "дорогі наші" можновладці від працівників редакції!
ввв до Андрій Показати IP 4 Вересня 2016 22:04
Ви що,дійсно вірите в те що місцеві "газетёнки" будуть піднімати проблемні теми,критикувати владу , роз"яснювати читачам , наприклад, норми Конституції , щодо боротьби із режимом ???А може Ви думаєте, що ці "папірці" народ "кинеться" масово виписувати? Тоді мені смішно від Вашої недалекогладності.Основний їх дохід будуть формувати політ.партії перед виборами ,друкуючи свої рекламні матеріали,цинічно брехливі та антинародні.Журналюги майже всі живуть за принципом :"Гроші не пахнуть !!! " Повірте мені, 95 % журналістів можна сміливо прирівняти до повій.Навіть якщо і правду пишуть, то під чийсь заказ.
Андрій до ввв Показати IP 5 Вересня 2016 08:28
Вірю, що будуть писати правду! Все одно в країні йдуть зміни! Важко, маленькими кроками, але йдуть! Що я іздив на Майдан за чигрин - ні! І не за михайленко!(одна була у Ізраїлі, а друга януковича прославляла)! А газеті заробляти потрібно, бо не буде бюджетних коштів. Це факт. Як це робити їм вирішувати, але якщо не будуть писати правду, то зрозуміло народ їх не підтримає! А на рахунок Конституції, газета сама відчула, як це важко боротися з колишніми "феодалами" влади! Це газеті навчання на майбутнє! Так, що вірю! Будуть писати! Бо змінюється свідомість людей!
до ввв до ввв Показати IP 5 Вересня 2016 09:27
Вибори далеко не щомісяці і навіть не щороку відбуваються, аби газета на них заробляла. від редакції точно не залежить зміст і кількість тих передвиборчих матеріалів. давайте плюнимо в обличчя тисячам українцям, які у виборах теж вбачають можливість заробити грошей, ходять і роздають агітаційні матеріали з будинка в будинок. Народ до такого життя точно не редакція "ВШ" довела. не знаю чи багато з вас були на Майдані і намагалися відстояти свої права. Може не мали можливості чи бажання їхати в столицю. Зараз свавілля влади відбувається у вашому місті і може хоч зараз громада спробує присадити тих можновладців. Звичайно, що доля кількох жінок, в яких є також родини і які також частини громади, вас не цікавить, якщо ви так обливаєте їх брудом. Але повірте, що навіть повії заробляють більше, ніж місцеві журналісти і, незважаючи на це, в них вистачає мужності й терпіння протистояти владі
Андрій до ввв Показати IP 4 Вересня 2016 11:45
Газети роздержавлюються! Тобто не будуть отримувати кошти з бюджету(роз'яснюю для особливо розумних!)! Був в редакції, працюють люди, газета виходить ...Заходив і в адміністрацію( почув що рада тисне на редакцію по причині виставлених рахунків за висвітлення діяльності раді і адміністрації)! Думку мою вловлюєте...А ще бачив рішення сесії (у 2001 році рада вийшла із співзасновників!) зрозуміли?! Чому втручається рада у роботу редакції? Чому мовчать правоохоронці? А голова районної "Батьківщини" Чигрин , чому не оплатила редакції за надруковані партійні матеріали? Це не порушення Законів??! Чи ми будемо підтримувати районну владу, яка порушує права людей і використовує владу для своїх якіхось амбіцій? Люди зайдіть в газети і поспілкуйтеся з працівниками! І все стане ясно!
777 Показати IP 4 Вересня 2016 12:07
доручіть цю справу Чигрин. і не буде ні газети ні грошей.Це ще той "спец". Раз вона там керуе,значить справи "два пишемо-три в умі" Згідний з Андріем.
Андрій до 777 Показати IP 5 Вересня 2016 08:11
Тому і редакція не допускає цю "пані". Сама накерує, а потім люди залишаться без роботи.(сама скаже вони самі винні. А вона знову вийде суха з води!).
здоровий глузд Показати IP 5 Вересня 2016 11:16
Великие умы обсуждают идеи. Средние - обсуждают события. Мелкие - людей. Индийская мудрость
ввв Показати IP 5 Вересня 2016 14:38
Проблема не в маленьких газетах,проблема в тім яку модель державного устрою вибудовують в Україні.Як я розумію - дикий капіталізм.Що це таке, кожна розумна людина сама "допетрає".Проблеми газети - це наслідки.Потім закриватимуть школи та дитячі садочки,коледжі та ВУЗи, ФАПи та лікарні.А тепер ,хто хоть трішки має місків,уявіть майбутнє своє та своїх близьких.Якщо хтось зі мною не погоджується, то дайте чесну відповідь лише на 2 запитання: - що ми здобули за 25 років незалежності, тільки конкретно; - які перспективи в України в найближчі - також 25 років. НЕ можна руйнувати свою ДЕРЖАВУ,тим більше прикриваючись патриотичними гаслами.Це великий гріх перед майбутніми поколіннями.Україна у нас єдина, унітарна країна.Крим та Донбас - це УКРАЇНА і кожен з нас повинен все , від нього залежне, зробити для їх повернення.Тільки робити це потрібно з розумом,враховуючи попередні історичні помилки.
Андрій до ввв Показати IP 6 Вересня 2016 07:54
Підтримую на 100%!
Олександра Петрівна Показати IP 7 Вересня 2016 13:47
Та газети ці нікому не потрібні! І сидять в них хапуги і люди без совісті, які за гроші продадуть все! Яскравий приклад тому, наприклад, пан Згоранець із Волині-нової. Не поважає людей, свій колектив і взагалі Волинь. Набивають свої кишені грошима, а потім виходять от такі "роздержавлення". геть газети! Давайте за свободу слову і за те, щоб всі могли вільно висловлюватись!

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Система Orphus