USD 39.55 39.84
  • USD 39.55 39.84
  • EUR 39.65 40.00
  • PLN 9.75 9.90

Ультиматум США Яценюку і Порошенку

3 Червня 2015 08:45
Або Яценюк і Порошенко «діятимуть, як слід», або їх просто зметуть.

"В Україні дуже серйозні проблеми з корупцією, тому що, відверто кажучи, верхівка вашої еліти дуже корумпована. Саме найвища верхівка... Шлях до кращого майбутнього буде нелегким і тернистим, і вам ще потрібно очистити верхівку від тих лідерів, які неправильно розуміють ситуацію".

Ці слова належать Джону Гербсту, екс-послу США в Україні та нинішньому голові Євразійського центру Атлантичної ради США. Атлантична рада - дуже впливова організація, яка має чималий вплив на формування політики адміністрації США в Україні, - інформує uazmi.

Гербст виступав на спеціальній конференції "Україна: визволення від пострадянської спадщини?", на якій доповідачі намагалися дати свою оцінку тому, що ж відбуваєтсья сьогодні у нашій країні. Виступ Гербста був перекладений українською мовою і розповсюджувався в Україні багатьма каналами. Поза всякими сумнівами, ті, хто робив це, прагнули, аби думки Герста були почуті на найвищому рівні.

Мабуть, найбільше інтригує у виступі американського дипломата ось цей абзац:

"Я не буду зараз називати їхні імена, але у списку корупціонерів є навіть ті особи, які дуже гарно вміють говорити "мовою реформ" із країнами Заходу, влучно говорити, процвітаючи при старій системі. Їм чудово вдається переходити з однією партії в іншу, часом здійснювати маневри між декількома партіями – і так чи інакше залишатися недоторканою особою та процвітати.

Вони навчилися процвітати, граючи за старими, але дуже зручними для себе правилами. І якщо вам зручно працювати на посаді міністра, уявіть собі, які будуть "зручності" на ще вищому рівні. Ці люди і є проблемою, і водночас – вони є керівництвом вашої країни".

Здавалось би, ці слова можна застосувати до багатьох нинішніх політиків в Україні, але насправді це не так. Людей, які були міністрами і перейшли "на ще вищий рівень", лише двоє - Яценюк і Порошенко. Обидва були міністрами двічі й очолювали ті самі міністерства -- економіки та закордонних справ. Обидва, з огляду на свої повноваження, активно контактували із Заходом і "гарно говорили мовою реформ".

Отже, сумніву жодного - Гербст, кажучи про корупцію на найвищому рівні, прямо вказував на Яценюка і Порошенка.

Прямолінійність сказаного була настільки очевидною, що, як виглядає, викликала неабияке збурення і в Адміністрації Президента, і в середовищі прем'єр-міністра. Як можна зрозуміти, саме це спонукало чинного посла США в Україні зробити коротку заяву в Твіттері, що, незважаючи на все, "США рішуче підтримують Яценюка, Порошенка на шляху реформ".

Лише одиниці могли зрозуміти двозначність сказаного, особливо в контексті одного з висновків, зробленого напередодні Гербстом. Він дає зрозуміти, що Штати усвідомлюють, з ким мають справу, але капітулювати перед корумпованими лідерами України наміру не мають. І підготували, так би мовити, пропозиції для Яценюка і Порошенка:

"З такою верхівкою, як тут, вам не варто очікувати швидкого прогресу... Шлях до кращого майбутнього буде нелегким і тернистим, і вам ще потрібно очистити верхівку від тих лідерів, які неправильно розуміють ситуацію. Або навіть кращий варіант: переконати їх, що це в їхніх інтересах - робити все так, як слід".

Отже, спочатку Яценюка і Порошенка ще трохи намагатимуться переконувати "робити все так, як слід". А якщо вони не зрозуміють - тоді "потрібно буде очистити верхівку від таких лідерів".

Що все це означає? І яким є ресурс терпіння західних лідерів? Про це - у розмові газети "Експрес"з експертом Центру політичних студій та аналітики Глібом Каневським, політологом Юрієм Палійчуком та народним депутатом, головою підкомітету парламенту з питань взаємодії з громадянським суспільством Ігорем Луценком.

Недвозначний натяк

- Чи згодні ви з тим, що заява американського дипломата адресована саме Яценюкові та Порошенкові?

Г. Каневський: -- Поза сумнівом. Зверніть увагу на вказівку Гербста про те, що він говорить не про одну особу, а про множину, і притім вказує, що це люди "на ще вищому рівні" за міністра. А хто в нас вищий за міністра? Президент, прем'єр-міністр і голова Верховної Ради (нині - людина Порошенка). І лише двоє з трьох були міністрами.

І. Луценко: -- На жаль, фактів, які б могли спростувати цей висновок американця, нема. Щодо масштабів корупції Гербст має рацію. Буквально три тижні тому Валентин Наливайченко на засіданні комітету Верховної Ради з питань запобігання і протидії корупції прямо заявив: схеми Януковича й далі працюють. Таким чином корупція в Україні квітне, як і при старому режимі, лише господарюють на корупційних потоках не Янукович з Азаровим, а нові люди.

-- Чи можна вважати слова і висновки Джона Гербста авторитетними? Що відомо про цього чоловіка?

І. Луценко: -- Джон Гербст - колишній посол США в Україні. Свого часу він був чи не єдиним у Вашингтоні, хто прогнозував недовговічність альянсу Тимошенко та Ющенка. Цей прогноз, як ми пересвідчилися, справдився. Ще тоді він запитував: "Погляньте на команду Ющенка. Наскільки вона відрізняється від команд Кучми чи Януковича?". Критикував українську верхівку, яка замість того, щоб робити правильні вчинки, вирішила збагатитися. До його думок завжди дослуховувались у Вашингтоні, бо він має блискучі аналітичні можливості та чудову інтуїцію.

Ю. Палійчук: -- Для Вашингтона така людина, як Гербст, ідеальна, аби озвучувати в Україні потрібні тези. Тобто все, що нині говорить колишній посол, фактично відображає загальну позицію американської влади стосовно України, яку вона передає неофіційним каналами.

-- Чому інформацію про те, що нинішня українська верхівка потопає в корупції, пан Гербст оприлюднив саме тепер?

Ю. Палійчук: -- Про масштаби корупції в Україні нині говорить не лише він. Останніми тижнями цю тему активно порушують у провідних західних ЗМІ. Але наївно думати, що західні дипломати, які мають колосальні можливості фінансової розвідки, дотепер не мали уявлення про рівень корупції у нашій державі. Вони знають про неї більше за будь-кого в Україні. Цю тему почали порушувати саме тепер не випадково. На мою думку, всі ті повідомлення - це елемент тиску на Порошенка і Яценюка, аби вони не затягували з ухваленням принципових рішень, яких вимагає від них Захід, зокрема з проведенням конституційної реформи. Ну і, звісно, вони розуміють, що корумпована країна рано чи пізно стане здобиччю Путіна, якщо не зможе трансформуватися.

Вигнати чи примусити?

-- Тобто, пан Гербст фактично озвучив ультиматум Порошенкові та Яценюкові?

Ю. Палійчук: -- Я впевнений, що і стосовно діяльності Яценюка, і стосовно діяльності Порошенка Захід у будь-який момент може розпочати розслідування. Про таку можливість яскраво свідчить справа Дмитра Фірташа. Нині в центрі уваги західних правоохоронців опинилися давні тіньові зв'язки цього олігарха з індійськими чиновниками. І я певен, що відкопати компромат на Яценюка чи Порошенка, як і на їхнє найближче оточення, десь на Віргінських чи Кайманових островах, - також не проблема. Але я б не сказав, що Гербст говорить мовою ультиматуму. Це радше серйозний сигнал українським президентові та прем'єрові, що може їх очікувати, якщо не діятимуть "так, як слід".

-- Як американці можуть пробувати переконати Порошенка і Яценюка припинити патронувати корупцію?

Г. Каневський: -- На думку екс-посла США, українське суспільство здатне скерувати нашу не надто орієнтовану на реформи верхівку в правильному напрямку. У нас зростає покоління молодих лідерів, які, як зазначає Гербст, правильно розуміють ситуацію та готові активно розбудовувати країну. У США переконані: громадськість України повинна тиснути на владу і змушувати її діяти в антикорупційному руслі. Я цілком поділяю цю думку.

І. Луценко: -- Найбільша проблема полягає у тому, що в нашій країні - війна. І як наслідок - табу на якісь внутрішні рухи, на діяльність конструктивної опозиції. Те, що має назву “Опозиційний блок”, реальною силою назвати важко - це ворожий до України політичний конструкт, складений із колишніх мегакорупціонерів та агентів Кремля. Відсутність реальної опозиції створює серйозну проблему людям, якіі живуть поза окупованими територіями. Це призводить до того, що в нас у країні де-факто немає демократії. Якщо усунути цю проблему, країна почала б змінюватися дуже швидко. Якби була реальна політична конкуренція і можновладці відчували, що їм будь-якої миті загрожує відставка, то мусили б нормально працювати. Але війна не дозволяє нам влаштовувати третій Майдан. Ми не можемо собі дозволити позачергові вибори до парламенту. Тож швидкого варіанту вирішення проблеми з корупціонерами на посадах, на жаль, я не бачу.

Результат -- гарантований

-- Чому американці переконані, що громадський тиск на владу спрацює, і що Україна поступово вийде з політичної та економічної кризи?

Ю. Палійчук: -- Говорити про те, що в Україні вже є нова молода еліта, зарано. Але, наскільки я зрозумів зі слів пана Гербста, Сполучені Штати готові надалі фінансувати громадянське суспільство в нашій країні, аби ця еліта розвинулася і зміцніла.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу


Коментарів: 14
1 Показати IP 3 Червня 2015 09:04
Ото вибрали собі на голову((( Тепер це г.... від підошви так просто не відстане
та ладно Показати IP 3 Червня 2015 09:22
і не таке відставало г**но від підошви....
Дьодік Показати IP 3 Червня 2015 09:42
Думаю, що десь у жовтні-листопаді український народ буде робити викинштейн хитроанальним потрохам-яценюхам-гросманам. Викинштейн, на мою думку, буде зі стріляниною
Анонім до Дьодік Показати IP 3 Червня 2015 12:53
для чого так довго чекати? треба на зиму щоб був запас газу - інакше не перезимуємо.
Дьодік до Анонім Показати IP 3 Червня 2015 15:51
Бульбу потрібно викопати.
ВОНО Показати IP 3 Червня 2015 10:13
Про визначатись шо тут у нас - зрадлива перемога чи переможна зрада ????
Анонім до ВОНО Показати IP 3 Червня 2015 10:22
А що робити, якщо ви побажали стати черговим штатом СШП? І правити вами будуть, наприклад, грузини, яких викинули з їх рідної країни.
Коля Показати IP 3 Червня 2015 10:21
Буряки зберуть і будуть робити а зараз треба поле згорати. Біда в тому що країною правлять ті кому вона не потрібна або потрібна для розкрадання . Не можуть вже наждертися корупція ще більша як при Януковичу. Безпорядки скрізь реформи робляться на гірше а нормальних реформ і не чути . Все під себе кришать
"Дякуєм" Показати IP 3 Червня 2015 11:23
всім олухам, що голосували за парашенку ( незалежно від освіти, соціального статусу, і рівня функціональності мозгових звивин). саме через них парашенко президент + кровопролитна війна на сході. І особисто ганьба Левку Лук яненку, який агітував за парашенку, і при цьому ж натякав на те, що це не сама достойна людина, і на яку в першу чергу повелася інтелігенція (хоча, для мене це не дивина, чесно кажучи, вони завжди думають заднім місцем).То виходить, у нас є три категорії українців: 1. ті, що вже вижили з розуму. 2. Ті, що продалися . 3. Ті, що вмирають за Україну (найменша категорія, але на жаль,та, що так швидко збільшується - Небесна сотня, Герої східної війни) і справжні патріоти, які на місцях намагаються розворушити сонне теляче стадо, а їх вважають за божевільних і крутять пальцем біля скроні, коли бачать або чують. 1 і 2 категорія своїми діями дуже швидко спровокують Третій Майдан, і за них знову буде проливати кров 3 категорія, даби всі решта гарно спали і ситно їли.
11 Показати IP 3 Червня 2015 11:52
....нарешті хтось впливовий відкрив світові очі......а то за гаслами про кривавий режим яника......не помічали що кривавим він якраз став при пороху......пастору...і сєні........
888 Показати IP 3 Червня 2015 12:03
прозріваєм шановні, нарешті зрозуміли, що не Путін винен( в його країні жодного кредиту МВФ нема)... і що чим побільше будеш кричати :Україна понад усе та смерть ворогам... від того державі КРАЩЕ НЕ СТАНЕ... а наші " патріоти" набралися боргів як собака бліх... Сядуть на свої вертольоти і до штатів полетять, а нам як завжди все розгрібати...
9999 Показати IP 3 Червня 2015 13:00
Гнати пока не пізно цих пончиків рошенівських і сєньок попрошайок грибуть кредити собі в кармани ціни поставили в 3-5 рази все списують на АТО а солдати х..й там бачать .Амареканці диктують свої умови скоро прийдеться борги відавати і залишуться українці з тим що в штанах!!!Що довольні порошенківськім майданом дітей почав вбивати на майдані закінчує на сході хитрі жиди керують ,а давайте спишим на Яника один фіг втік от і винен як би не втік з вікна випригнувби як Чечетов.От українці а би давали гроші вже б були на майдані а так війна йде рускі Києв захоплять неможна от що роблять амерекоси а дурні українці були й будуть нема свого розуму. Не даром Янукович казав згадать мене і нераз таквоно і є!!!!!
кореш Показати IP 3 Червня 2015 22:18
Допоки хоч один жид буде при владі,всі інші будуть рабами.
Олексій Показати IP 18 Червня 2015 11:58
Цитата Гербста: "уявіть собі, які будуть "зручності" на ще вищому рівні." Volynnews: "Людей, які були міністрами і перейшли "на ще вищий рівень", лише двоє - Яценюк і Порошенко." 1. фГербст сказав "уявіть" — це означає, що мались на увазі не Яценюк і Порошенко, а міністри, які можуть піднятись до іх рівня. і це означае, що вся ця стаття безглузда просто тому що ви неуважно читаєте і стриймаєте інорфмацію. Варіант 2 — ви маєте рацію, але тоді тут помилка у самій цитаті. Взагалі, в таких випадках дають посилання на оригінальний текст/відео/аудіо, щоб все було прозоро і зрозуміло без зайвих коментарів. Оберіть зручний для вас варіант, тому що те що ви пишите — це, поки що, нонсенс.

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Система Orphus