Правильно «на Україні», а не «в Україні», – Медведєв
Президент Росії Дмитро Медведєв назвав правомірним вживання конструкції «на Україні».
Про це він заявив у ході своєї зустрічі з вченими-істориками, – пише Дзеркало тижня.
Говорячи про інтернет-ресурси, історик Вікторія Уколова наголосила на необхідності створення багаторівневої історичної енциклопедії, яка поєднувала б науковий рівень, народний рівень і активне поле форм взаємодії.
«До речі кажучи, аналогічні спроби створити таку енциклопедію, наскільки я знаю, вже мають місце на Україні. В Україні, вибачте», – сказала вона.
Ці слова не прийшли мимо уваги Медведєва, і він сказав, що прийменник «на», говорячи про Україну, відповідає нормам російської мови.
«На Україні. Це там, у них, «в Україні», а у нас «на Україні» говорять. Це відповідає нормам російської мови», – сказав президент.
Довідково:
Український філолог Олександр Пономарів з приводу того, як правильно «в Україні» чи «на Україні», вважає, що основною, а в офіційному мовленні єдиною, формою є «в Україні».
При цьому він посилається на думку мовознавця Івана Огієнка, що викладена у статті «В Україні, а не на Україні».
«Коли говоримо про докладно окреслену територію, як закінчене ціле, або про самостійну державу, тоді завжди вживаємо прийменник в чи у (а не на): в Австрії, в Америці, в Румунії, у Франції, в Польщі, в Росії і т. ін. Що ж до прийменника на з місцевим відмінком, то його вживаємо при географічних назвах на питання «де» тільки тоді, коли територія, що про неї йдеться, не окреслена докладно, не самостійне ціле, тільки складова частина якоїсь держави: на Поділлі, на Полтавщині, на Київщині, на Волині, на Буковині…» – писав Огієнко.
«Цілі віки ми чули то na Ukrainie, то «на Украине», а тому й защепили собі це «на Україні» як своє власне, зовсім забувши про його історичне походження й не відчуваючи, що це власне «на» – болюча й зневажлива ознака нашого колишнього поневолення», – додає він.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Про це він заявив у ході своєї зустрічі з вченими-істориками, – пише Дзеркало тижня.
Говорячи про інтернет-ресурси, історик Вікторія Уколова наголосила на необхідності створення багаторівневої історичної енциклопедії, яка поєднувала б науковий рівень, народний рівень і активне поле форм взаємодії.
«До речі кажучи, аналогічні спроби створити таку енциклопедію, наскільки я знаю, вже мають місце на Україні. В Україні, вибачте», – сказала вона.
Ці слова не прийшли мимо уваги Медведєва, і він сказав, що прийменник «на», говорячи про Україну, відповідає нормам російської мови.
«На Україні. Це там, у них, «в Україні», а у нас «на Україні» говорять. Це відповідає нормам російської мови», – сказав президент.
Довідково:
Український філолог Олександр Пономарів з приводу того, як правильно «в Україні» чи «на Україні», вважає, що основною, а в офіційному мовленні єдиною, формою є «в Україні».
При цьому він посилається на думку мовознавця Івана Огієнка, що викладена у статті «В Україні, а не на Україні».
«Коли говоримо про докладно окреслену територію, як закінчене ціле, або про самостійну державу, тоді завжди вживаємо прийменник в чи у (а не на): в Австрії, в Америці, в Румунії, у Франції, в Польщі, в Росії і т. ін. Що ж до прийменника на з місцевим відмінком, то його вживаємо при географічних назвах на питання «де» тільки тоді, коли територія, що про неї йдеться, не окреслена докладно, не самостійне ціле, тільки складова частина якоїсь держави: на Поділлі, на Полтавщині, на Київщині, на Волині, на Буковині…» – писав Огієнко.
«Цілі віки ми чули то na Ukrainie, то «на Украине», а тому й защепили собі це «на Україні» як своє власне, зовсім забувши про його історичне походження й не відчуваючи, що це власне «на» – болюча й зневажлива ознака нашого колишнього поневолення», – додає він.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 25
Не Шевченко
Показати IP
4 Серпня 2011 16:24
Як умру, то поховайте
Мене на могилі
Серед степу широкого
На Вкраїні милій
Тарас Шевченко
Мда
Показати IP
4 Серпня 2011 16:48
Любой говорящий знает, если у него есть аттестат зрелости, содержание программы средней школы. Согласно правилам русского языка следует говорить только НА Украине — суверенность другого государства не может влиять на грамматику какого-либо языка.
From Russia
Показати IP
4 Серпня 2011 16:54
Дмитро Медведєв - Президент, достойний пошани, бо він знає і поважає свою рідну мову на відміну від деяких...
Мамай
Показати IP
4 Серпня 2011 17:44
я можна сказати:
книжка выдана на Германии;
книжка выдана на Польше;
книжка выдана на Уганде.
дайте знати знавці російської мови, чи лише мало об малоросійство можна ноги витирати?
Beautiful Days до Мамай
Показати IP
4 Серпня 2011 21:18
Згідна на 100%, що Ви шановні тут таке пишете? Яке "НА УКРАЇНІ", ТОДІ... І НА РОСІЇ, на Білорусії і т.д. і т.п., він що філолог як мінім. в КМА,щоб таке собі дозволяти казати?!
Дивуюся...,проте для Росії він хороший президент лише в політ. аспекти,а в екон. так як і в нас..., проте демократії 0!
Бармалєй
Показати IP
4 Серпня 2011 19:37
Ну ти ж і "граматєй" Мда. Учи язык, двоешник
мда
Показати IP
4 Серпня 2011 21:09
на гіляку медведева
Роман
Показати IP
4 Серпня 2011 21:15
В загалі смисл обговорювати те, що сказала неосвідчена людина?! В кінці кінців, нам українцям не пофіг, чи "на", чи "в"? як на мене, то хоч "над"
Пускай Медведев засунет своё "на", себе "в"...
"Посольство Российской Федерации в Украине", в официальных документах РФ, касающихся российско-украинских отношений, например:
УКАЗ Президента РФ от 24.03.2009 N 324: "...наградить орденом "ЗА ЗАСЛУГИ ПЕРЕД ОТЕЧЕСТВОМ" I степени Черномырдина Виктора Степановича - Чрезвычайного и Полномочного Посла Российской Федерации в Украине"
РАСПОРЯЖЕНИЕ Президента РФ от 24.01.2003 N 34-рп "О ПРОВЕДЕНИИ ГОДА РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ В УКРАИНЕ"
УКАЗ Президента РФ от 21.05.2001 №573 "О НАЗНАЧЕНИИ ЧЕРНОМЫРДИНА В.С. ЧРЕЗВЫЧАЙНЫМ И ПОЛНОМОЧНЫМ ПОСЛОМ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ В УКРАИНЕ"
УКАЗ Президента РФ от 06.08.1999 №1007 "О НАЗНАЧЕНИИ АБОИМОВА И.П. ЧРЕЗВЫЧАЙНЫМ И ПОЛНОМОЧНЫМ ПОСЛОМ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ В УКРАИНЕ"
УКАЗ Президента РФ от 24.05.1996 №773 "ОБ ОСВОБОЖДЕНИИ СМОЛЯКОВА Л.Я. ОТ ОБЯЗАННОСТЕЙ ЧРЕЗВЫЧАЙНОГО И ПОЛНОМОЧНОГО ПОСЛА РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ В УКРАИНЕ"
УКАЗ Президента РФ от 24.05.1996 №774 "О НАЗНАЧЕНИИ ДУБИНИНА Ю.В. ЧРЕЗВЫЧАЙНЫМ И ПОЛНОМОЧНЫМ ПОСЛОМ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ В УКРАИНЕ В РАНГЕ ЗАМЕСТИТЕЛЯ МИНИСТРА ИНОСТРАННЫХ ДЕЛ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ"
УКАЗ Президента РФ от 14.02.1992 №140 "О НАЗНАЧЕНИИ СМОЛЯКОВА Л.Я. ЧРЕЗВЫЧАЙНЫМ И ПОЛНОМОЧНЫМ ПОСЛОМ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ В УКРАИНЕ".
Между носителями русского языка существуют разногласия по поводу того, является ли изменение статуса Украины достаточной причиной, чтобы говорить "в Украине" вместо "на Украине". В России преобладает мнение, что такая причина недостаточна. Значительная часть носителей русского языка на/в Украине считает, что в связи с новым статусом страны теперь нужно говорить "в Украине", по крайней мере в официальном контексте (особенно там, где "Украина" обозначает полное официальное название государства).
Між іншим, в українській мові ми повинні б офіційно називати Росію - Московією, а росіян - московитами. Бо Росія - це вкрадена ланинська назва Русі (тобто України).
Тому правильно було б в українській мові писати не Росія, а Московія (Московська федерація). Ваша думка?
Згоден. Тому що, що таке Росія без Київської Русі? Московія, Татарія... все що завгодно, але лише не Росія.
Жванецкий до Гуцул
Показати IP
5 Серпня 2011 11:05
"Нормально, Григорий - Отлично, Константин!"
Дід Кирило
Показати IP
5 Серпня 2011 08:09
Нічого тут дивного немає, бо московитській нахабності меж просто не існує. Не так давно знаний кат українського народу Каганович "навчав" нас української мови. А тут ще один "знавець" знайшовся...
Александр
Показати IP
5 Серпня 2011 10:34
Мне кажется, что как раз украинскому он вас таки не учит. Он тихо себе радуется, что уже десятилетями вас коробит от этих "в" и "на", и вы заняты благородным и конструктивным занятием выливанием помоев друг на друга. Учит он вас ценами на газ и бензин, да толку мало.
Александр
Показати IP
5 Серпня 2011 11:39
Он не учит нас "в" или "на" Украине. Только вас, причем все годы независимости Украины, поверьте, и очень рад вашей восприимчивости к учебе:))
Роман до Александр
Показати IP
6 Серпня 2011 11:13
Клоун, що тут скажеш?!
Дід Кирило
Показати IP
5 Серпня 2011 20:47
Мене совєти навчили. 40 років тому назад, коли через мої релігійні переконання та мій спротив вступати до комсомолу позбавили можливості вчитися в інституті, бо "нє соответствовал морально-політіческім
требованіям совєтского руководітєля."
А вам, Олександре, настала пора чомусь навчитися. Хоч би не демострувати свою шовіністсько-загарбницьку ментальність та промовляти до того народу, що серед нього ви мешкаєте, його мовою.
Александр до Дід Кирило
Показати IP
6 Серпня 2011 08:29
Зато в сегодняшнее время вы стали востребованы, правда? Вы стали украинским руководителем. У вас появилось очень важное для сообственной самооценки право давать советы в интернете. Рад за вас и успехов!
Дід Кирило
Показати IP
6 Серпня 2011 20:40
Помиляєтесь. Не є я "украинским руководителем", бо ніколи не прагнув стати ним. Але вважаю себе щасливим працювати в одному з престижних універститетів (не в Україні) і водночас робити щось корисне для свого народу. А "очень важное для сообственной самооценки право давать советы в интернете" належить кожній людині, що здатна мати власну думку на події і явища та володіє вмінням використати можливості сітку інтернету, а не тільки вам та подібним до вас.
Еж
Показати IP
30 Червня 2020 21:10
Как ни маскаль, или мразь или пидарас
25 квітня: свята, події, факти. День доньки та День перукаря
Сьогодні 00:00
Сьогодні 00:00
Від літа до зими за один день: в Європі зафіксували історичний перепад температур
24 Квітня 2024 23:42
24 Квітня 2024 23:42
В Україні на базі університетів створять мережу стартап-шкіл
24 Квітня 2024 23:24
24 Квітня 2024 23:24
За ухилення від мобілізації – три роки тюрми. Як волинянин оскаржує вирок
24 Квітня 2024 23:05
24 Квітня 2024 23:05
На Волині завершують посів ярої пшениці та ячменю
24 Квітня 2024 22:47
24 Квітня 2024 22:47
Росія найближчим часом посилить удари та активізує наступальні операції, – ISW
24 Квітня 2024 22:29
24 Квітня 2024 22:29
Не зміг здати сечу: у Луцьку водій, якого спіймали під наркотиками, на суді заперечував вину
24 Квітня 2024 22:10
24 Квітня 2024 22:10
СБУ затримала настоятеля Святогірської лаври, який здав рашистам позиції ЗСУ на Донеччині
24 Квітня 2024 21:51
24 Квітня 2024 21:51
На війні загинув військовий з Луцька Олександр Ющенко
24 Квітня 2024 21:33
24 Квітня 2024 21:33
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.