USD 39.60 39.90
  • USD 39.60 39.90
  • EUR 39.73 40.00
  • PLN 9.76 9.92

В Україні закриють 60% вишів. Що буде зі студентами?

11 Березня 2015 15:05
В Україні кількість вишів скоротять більш ніж удвічі - з 802 до 317.

Такої реформи освітньої системи від влади вимагав МВФ, в обмін на багатомільярдний кредит, тому необхідні норми внесли в закон про зміни до Держбюджету-2015, який був прийнятий минулого тижня, - повідомляє Сегодня.

Робочі та навчальні місця за викладачами та студентами обіцяють зберегти.

Крім зменшення обсягів прийому студентів на умовах державного замовлення (бюджетні спеціальності), зменшиться і кількість вузів – з 802 до 317, тобто практично в 2,5 рази. Почати ліквідацію планують вже влітку, після завершення чергового навчального року. Таким чином, вже в цьому році Кабмін розраховує заощадити близько 312,3 млн грн.

ЛІКВІДУЮТЬ. У Міносвіти обіцяють: процес не буде болючим. "317 – це, фактично, та кількість вищих навчальних закладів, яка у нас зараз і є. А ось коледжі та технікуми (за старими нормами – це освітні установи 1-2 рівня акредитації, які випускали молодших спеціалістів та бакалаврів, – авт.), за новим законом про вищу освіту, просто перестануть вважатися вузами", – пояснив глава МОН Сергій Квіт.

Вузами, з його слів, вважаються установи, що орієнтуються на наукову роботу, а не на ринок праці. Тому нова класифікація передбачає існування безпосередньо університетів і академій, а коледжі, які планують залишити в системі вищої освіти, можуть переакредитуватися і готувати бакалаврів.

Втім, деякі вузи ліцензій все-таки позбавлять, не приховує Квіт. Критеріями для анулювання, з його слів, будуть різні фактори: невідповідність критеріям якості надання освіти, мала кількість студентів (наприклад, до 500 в коледжах і до 6 тисяч – у вузах, – авт.) тощо.

Згідно з попередніми підрахунками, таких вузів буде кілька десятків. Крім того, надалі здійснювати контроль над вузами, видачу ліцензій та акредитацію навчальних закладів, буде Нацагентство якості освіти: його створення зараз ведеться в рамках того ж закону про вищу освіту.

ПЕРЕВЕДУТЬ. Робочі та навчальні місця за викладачами та студентами обіцяють зберегти. "На 100% всім студентам і викладацькому складу будуть забезпечені місця в інших навчальних закладах", – запевняє глава департаменту вищої освіти МОН Юрій Коровайченко.

Крім того, в міністерстві обіцяють: при переході в інший вуз учень на контракті буде платити ту ж суму, що і в ліквідованому закладі, навіть якщо вона виявиться нижче суми контракту в новому вузі.

Втім, схема поки працює не ідеально: студенти ліквідованого торік Київського університету управління та підприємництва були переведені на аналогічні спеціальності в інші вузи столиці, але платити стали більше.

"З контрактниками уклали нові договори. Правда, сума стала більше, на 2,5 тис. грн: нам пояснили, що тут нібито не діють пільги. Ще при переводі довелося здати академрізницю – 3 предмети, оскільки програми збігалися не на 100%", – розповідає студентка Камілла К., яка переведена на третій курс Нацуніверситету харчових технологій.

Також при переведенні до іншого вишу студентам-контрактникам обіцяють зберегти колишню плату за навчання, встановлену в ліквідованому виші.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу


Коментарів: 28
ввв Показати IP 11 Березня 2015 15:31
порозводили купу закладів для витягування грошей з баранів, вручають дипломи неукам - а потім питають: чому стільки базарників розвелося...
123 до ввв Показати IP 11 Березня 2015 15:47
до чого тут базарники?! не в всіх тато з мамою можуть до себе пристроїти чи "по знайомству" на гарну роботу влаштувати! вот люди і працюють аби на хліб вистачило! доречі на базарах деякі люди з червоними дипломами стоять,а в деяких і не 1! доречі, базарники переважно старші люди,а тоді освіта була в рази дешевшою і якіснішою!
ввв до 123 Показати IP 11 Березня 2015 15:57
молоді спеціалісти з червоним дипломом (не купленим) не потребують місця біля мами чи тата. розумна голова завжи в ціні
123 до ввв Показати IP 11 Березня 2015 16:04
так проблема баранів і неуків через те, що диплом можна в наш час купити! а не було б корупції то мусили б вчити і знати на червоний диплом! на рахунок спеціалістів (не куплених) їм теж важко з роботою! бо тримають якраз маминих і татових неуків,а розумним на хороше місце і на достойну з/п місць не вистачає!!
ввв до 123 Показати IP 11 Березня 2015 16:09
саме тому треба й закривати такі шарашкіні контори. батькам буде невигідно купляти диплом, будуть заставляти вчитися. п.с. на нормальних фірмах неуків не тримають, а пхатися в державну контору за 1500 зп? то краще вчитися й однозначно матимеш більше.
123 до ввв Показати IP 11 Березня 2015 16:17
на мою думку в будь-якому навчальному закладі не повинен диплом продаватись! прийшов вчитись-вчись, а ні то не йди вчитись! так само викладачам-прийшов вчитись-будь добрим навчи, а не здерають гроші і зарах. предмет!
ввв до 123 Показати IP 11 Березня 2015 16:42
згоден. зараз "вузи" типу "україна", біотех, мауп понабирали викладачів по сумісництву щоб позатикати дірки і роздути кількість предметів. хіба такі научать? зменшиться кількусть вузів - будуть ставитись жорткіші вимоги зі сторони вступників, бо йти в вну, наприклад, ніхто не захоче через те що він досі той самий педагог. інститут, а не сучасний навчальний заклад.
Санчез до ввв Показати IP 11 Березня 2015 17:09
Ну в мене червоний диплом і що???Поки друг не завів за руку на роботу - ніде не міг знайти її.В нашій країні знання до ср*ки.Все вирішують зв'язки.
ввв до Санчез Показати IP 11 Березня 2015 17:25
якби не мали того диплома, а головне знань, завдяки яким його отримали - тоді б і друг не допоміг. багато хто шукає працівників через рекомендації своїх працівників
Вузлюк до Санчез Показати IP 11 Березня 2015 18:28
ще до тої пятої точки спеціалісти, рабодавці як тільки бачать що ти щось можеш конкретно робити відразу і шарахуються --- 100%Все вирішують зв'язки!
Аня Показати IP 11 Березня 2015 15:33
Можливо і правильно,бо такі вузи, які є зараз - вузи, просте клепання дураків. Ну,що це за вузи "Україна",МАУП, біотехнічний,студенти яких не відповідають рівню освіти в школі.Хто там викладає, викладачі найнижчого рівня,які самі в школі вчилися на 3 мови не знають.Хто і куди бере цих випускників на роботу, а ніхто,бо ніяка приватна фірпма не візьме цих "спеціалістів".Ну хіба в держадмінісрацію тати і мами візьмуть своїх чад.Там дураки проходять,бумажку з місця на місце перекладати.Вже шукає роботу працівниця, яка проробила 12 років у міській раді, а тупа,як двері, а ще преться у приватну структуру,там такі не пройдуть.У облдержадміністрацію,до Гунчика у нього пройде
Осип до Аня Показати IP 11 Березня 2015 17:15
Шановна. Ти хочеш сказати що у наших державних вузах Луцька розумніші чим у приватних? Подивись міські олімпіади серед студентів. Приватники заганяють за хмари державників. Хто бажає- вчиться. І працюють вони і на хороших посадах.А у деяких і державних організаціях, керівники дивляться на знання, а не на диплом. І немає чого хаяти приватні вузи.
з ліпін до Осип Показати IP 11 Березня 2015 18:20
Це де в Луцьку така шикарна приватна кузня кадрів? Не сміши.
Марина Показати IP 11 Березня 2015 15:40
і я про те, отримати вищу освіту як два пальця об...ти
Ілона Показати IP 11 Березня 2015 15:59
Освіта зараз і знання не ціняться а от по блату хто працевлаштований то це так
ввв до Ілона Показати IP 11 Березня 2015 16:05
не згоден з вами. в багатьох галузях жаліються на відсутність необхідної кількості спеціалістів.
123 до ввв Показати IP 11 Березня 2015 16:09
ага,1 спеціаліст сидить робить роботу за 4 , а остальні 3-є бумажки з місця на місце перекладають і уявлення не мають про свою роботу! аж бісить!
ввв до 123 Показати IP 11 Березня 2015 16:30
значить пора приглядатись до вакансій конкурентів. якщо цінують - то підвищать оплату, ні - то чому прощатись з таким працедавцем
123 до Ілона Показати IP 11 Березня 2015 16:05
я з Вами згідна!
Діана Показати IP 11 Березня 2015 17:59
Така освіта як наприклад у МАУпі це сором, Платиш гроші, Шафети дають команду ставити оцінки. А чи знає, чи ні нікого це нецікавить. Їм головне батькам сказати...бачте як гарно вчаться ваші діти, все встигають. А вони самі на приватному вузі добре піднялися, І нерухомість до рук прибрали... Викладачам копійки платили, бо казали і самі мусимо щось на вас заробити... Заробили.. думаю їх ще спалять за ці заробітки. Але совісті в них як не було так і немає. Особливо вдалі махінації в них виходили на екстернаті і заочному. Платні сесії, дипломні і дипломи...
студент Показати IP 11 Березня 2015 20:00
Що буде, що буде... "життя по новому" буде!!!:)
дьодік Показати IP 11 Березня 2015 21:14
На всю Францію(!) 80 вузів, в Україні аж 800. І де Франція і де ми? Шараги потрібно закривати, однозначно.
007 Показати IP 11 Березня 2015 22:42
кругом все вирішують гроші - викладачі гребають із студентів , бо бач вони мають малу зарплату,а всі інші отримують мільйони!!! і нікого не хвилює що випускають "дубових" спеціалістів. от де процвітає корупція - у ВУЗах! всі хто має дітей-студентів це прекрасно знають!державна форма навчання - це просто сміх - без грошей немає ніякої державної форми навчання.
оля до 007 Показати IP 11 Березня 2015 22:52
А ви свого "студента" заставте на пари ходити і вчитися, то й грошей платити не треба буде. Дітки батькам лапші навішають, а самі гроші прогулюють.
555 до 007 Показати IP 12 Березня 2015 17:57
якщо дитина хоче вчитись і отримати стипендію, то вона буде вчитись, а не спати в гуртожитку і надіятись що оцінку поставлять за так. і без грошей є державна форма навчання, але треба вчити а не робити вигляд що вчить.
Кет Показати IP 12 Березня 2015 02:08
Святе діло я у мами на кожну сесію беру гроші щоб заплатити викладачам. За першим разом не здаю, кажу мамо спеціально не ставлять грошей хочуть... А хто їм дасть гроші, студентів у вузах зараз мало, за другим разом у СНУ самі ставлять у відомість, а за третім разом деканат подзвонить, ще й запросить, щоб обовязково прийшла бо викладач буде переживати, що студента немає а як не поставить за третім то його декан взує. Все ми добре знаємо. Чого гроші у мами беру? А все купити потрібно і студентські роки раз в житті бувають, хочеться у Оперу чи ще кудись. Потрібно всюди побувати і все попробувати.
555 до Кет Показати IP 12 Березня 2015 18:02
і ти хочеш сказати що із тебе буде хороший педагог? гріш тобі ціна якщо ти дуриш свою матір заради своїх розваг.
оля Показати IP 12 Березня 2015 23:35
Ви не уявляєте яка кількість студентів бере гроші у батьків, щоб заплатити за навчання, а їх вже давно вигнали. так що трохи грошей на ніби хабар це так собі - квіточки.

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Система Orphus