USD 27.45 27.65
  • USD 27.45 27.65
  • EUR 33.20 33.35
  • PLN 7.25 7.35

Як «джинсували» волинські ЗМІ перед виборами

Результати моніторингу обласних ЗМІ на наявність прихованої політичної реклами презентували у Луцьку.

Про це йшлося під час дискусії щодо медіа-манупуляцій, які використовувалися під час виборчої кампанії на Волині, що відбулася 31 жовтня у Волинському прес-клубі.

Як повідомила регіональний представник Інституту масової інформації у Волинській та Рівненській областях Богдана Стельмах, на Волині здійснювався моніторинг політичних публікацій та політичної реклами у місцевих медіа. Детальному вивченню підлягали найбільш тиражні газети та найбільш відвідувані інтернет-видання регіону. Так, досліджували газети «Волинь-нова» та «Вісник і К».

Як зазначила Богдана Стельмах, візуальна та аудіоінформація значно впливає на виборця і саме через інформацію про кандидата чи політичну силу у ЗМІ виборець формує свою думку та в більшості випадків це має вплив на його вибір.

Під час моніторингу зафіксували, зокрема, 120 матеріалів із ознаками «джинси» у газеті «Волинь-нова» та 47 таких матеріалів у газеті «Вісник і К». Матеріали у газеті «Волинь-нова» марковані спеціальною позначкою, яка, втім є надто малою, тож ІМІ вважає, що це немаркована політична реклама.

Своєю чергою, у газеті «Вісник і К» у вихідних даних вказується, що реклама позначається літерою R, водночас, під час моніторингу матеріалів, позначених таким чином не виявили. У газеті «Відомості.UA» рекламні матеріали позначаються знаком оклику, однак таку позначку у матеріалах з політичною рекламою знайти було складно.

Богдана Стельмах наголосила, що відповідно до Закону України «Про рекламу», інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до певної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих осіб чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами». До того ж закон забороняє приховану рекламу. Тобто, більшість медіа, мовляв, відкрито нехтує законодавством.

До прикладу, політичну рекламу без позначок публікує газета «Сім’я і дім». Також як приклад навели маніпулятивне фото із Василем Вірастюком та одним із кандидатів у нардепи по округу №22 Романом Іванюком. У іншому матеріалі під заголовком «СБУ має очолити жінка» надруковане фото кандидата Ігоря Лапіна.


У інтернет-виданнях також часто рекламні матеріали про кандидатів та політичні партії публікувалися без позначки про рекламу. Наприклад, агітаційний матеріал про кандидата в нардепи Олександра Пирожика інтернет-видання «Волинська правда» публікувало без відповідної позначки. До того ж, пояснення про те, що означає позначка «*» не завжди наводиться на тій самій сторінці, що й рекламний матеріал.

Наприклад, Інформаційне агентство Волинські Новини, наголосили експерти, пояснює значення цієї позначки у розділі «Рекламодавцям».




Одним із маніпулятивних моментів назвали і лайф-сторі про кандидатів у народні депутати. Такі матеріали публікувалися у волинських газетах без позначок про рекламу. Наприклад, це матеріал «Перемогти польські солодощі допомогло волинське морозиво» про кандидата в нардепи Юрія Цейка.

Також представник ІМІ звернула увагу на те, що навіть у день виборів на багатьох веб-сайтах на головній сторінці була реклама кандидатів.

Голова обласної організації Комітету виборців України Юрій Кресак розповів про моніторинг наповнення волинських ЗМІ під час виборчої кампанії. Так, згідно з його результатами визначили, яким політичним силам присвячували найбільшу увагу інтернет-видання, телеканали та газети області. У електронних ЗМІ найбільше матеріалів публікували про президента, кандидатів-мажоритарників та Блок Петра Порошенка.

Розповів експерт і про рейтинг популярності позитивних і негативних згадок про учасників виборчого процесу у найбільш читабельних інтернет-виданнях області. Так, Інформаційне агентство Волинські Новини, зі слів присутніх, найбільше негативних матеріалів публікувало про кандидатів-мажоритарників, Блок Петра Порошенка, Народний Фронт, Радикальну партію та «Батьківщину». Це, на думку Юрія Кресака, говорить про «перекоси» у висвітленні політичних сил, що, мовляв, не зовсім виправдано. Натомість Інтернет-видання «ВолиньPost» публікувало приблизно однакову кількість позитивних, нейтральних та негативних матеріалів про кандидатів та політичні партії. Так, найбільше нейтральної інформації подавалося про Петра Порошенка у контексті виконання його службових обов’язків, як глави держави. Про нього та про Прем’єр-міністра Арсенія Яценюка також публікували чимало позитиву.



Волинська обласна телерадіокомпанія найбільше уваги присвячувала прем’єр-міністру та президенту, ТРК «Аверс» - Радикальній партії, «Батьківщині», Блоку Петра Порошенка та «Громадянській позиції».

У друкованих ЗМІ переважали матеріали про кандидатів-мажоритарників. Можливість публікуватися мали навіть непопулярні на Волині політичні сили, наприклад «Сильна Україна».

Юрій Кресак зазначив, що ця виборча кампанія у медійному наповненні була більш врівноваженою, ніж попередні. Сегменти симпатій у окремих ЗМІ переважно врівноважувалися. Так, найпопулярніші видання області переважно стежили за своєю редакційною політикою, водночас найбільше непозначених рекламних матеріалів на виборчу тематику публікували видання, які борються за виживання.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу

Реклама
Loading...
Коментарів: 11
jjjj Показати IP 31 Жовтня 2014 15:21
ну і що ?
Правдоруб Показати IP 31 Жовтня 2014 15:35
А де згадка про джинсу Ворлинських новин на користь Констанкевич, чи ви вже перекрасились у чесних журналістиів, і не збираєтесь йти в народнее господарство, Громадянському суспільситву такі працівники ЗМІ, як у ВН, не потрібні
Правдожер до Правдоруб Показати IP 31 Жовтня 2014 16:03
Всі матеріали про Іринку були з зірочкою, а одже "на правах" реклами. Джинсою там не пахло.
Правдокол до Правдоруб Показати IP 1 Листопада 2014 08:14
Мало того саме статті про "Хто є хто" відвернули багато виборців від пані Констанкевич. Особливо коли випадково остання була про Лапіна перед самим днем голосування.
Цікаво Показати IP 31 Жовтня 2014 17:15
Скільки заробили Волинські ЗМІ за час виборів?
Віктор Показати IP 31 Жовтня 2014 17:16
"Громадянському суспільситву такі працівники ЗМІ, як у ВН, не потрібні" А для чого ви тоді читаєте цей сайт? Ще й щось там анонімно дописуєте. Ви не "правдоруб", а елементарний бздун. Наступного разу так і підписуйтеся. І до "Правдожера" – я сподіваюся, що ви знаєте як пишеться слово "одже". Якщо ні, то краще мовчіть.
Анонім до Віктор Показати IP 31 Жовтня 2014 17:35
це журналісти вн написали))))))))))))))
Волинь Показати IP 31 Жовтня 2014 18:26
Справді багато публікацій перед виборами "Волинські новини" присвятили заслугам Палиці, показували опитання лучан про майбутнього нардепа , де з великою перевагою лідирував Палиця. А коли Палиця зробив ставку на Констанкевич, дуже багато публікацій у ВН були про велику благодійницю Констанкевич. Але Луцьк прозріває, не ведеться на обіцянки-цяцянки олігархів . Констанкевич пролетіла над Верховною Радою.
Українка до Волинь Показати IP 31 Жовтня 2014 19:07
Ні, шановна Волинь, Луцьк не прозріває. Він тупо вляпався з Лапіним.Дуже прикро і стидно.
? Показати IP 31 Жовтня 2014 19:55
А Кресак - то горохівський риг?
Аналітик до ? Показати IP 1 Листопада 2014 09:27
Кресак тепер не горохівський, а порохівський

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Loading...
Система Orphus