USD 25.1 25.3
  • USD 25.1 25.3
  • EUR 27.7 27.95
  • PLN 6.3 6.42

У Білорусі обшукали найбільший новинний портал і затримали сімох журналістів

7 серпня у Мінську відбулися обшуки в бізнес центрі Omega Tower: обшукували офіс найбільшого новинного порталу Білорусі TUT.BY, офіс інформагентства БелаПАН та газету Навука. Пізніше з'явилися повідомлення про затримання сімох білоруських журналістів за підозрою у несанкціонованому доступі до сайту білоруського державного інформагентства БЕЛТА.

Новое время розповідає головні факти про те, що відбувається.

Як проходили обшуки

Як повідомив портал TUT.BY, обшуки почалися зранку, кілька поверхів оточили співробітники правоохоронних органів. Очевидці повідомили, що правоохоронці, які проводять обшуки, вилучають документи.

Засновник TUT.BY Юрій Зіссер розповів Медузі, що близько восьмої ранку йому зателефонувала співробітниця бухгалтерії і поскаржилася, що не може потрапити в офіс редакції через обшук, оскільки туди не пускають співробітників.

Обшук відбувався у присутності генерального директора компанії Тут Бай Медиа Людмили Чекіної - близько 6 ранку по неї для цього заїхали правоохоронці, говорить Зіссер в опублікованому TUT.BY відеокоментарі.
За його словами, через обшук журналісти TUT.BY від ранку 7 серпня працювали з дому, проте програмісти працювати не змогли.

Зіссер повідомив, що, крім Чекіної, на місці обшуку присутні двоє понятих із сусідніх офісів. Правоохоронці вилучили вінчестери у кількох співробітників порталу, у тому числі в головного редактора, в одного або двох випускових редакторів та у заступника головного редактора. При цьому вони поводилися чемно.
Крім співробітників TUT.BY через обшуки на робочі місця не змогли потрапити і співробітники БелаПАН. Обшук також проходив у газеті Навука, повідомляється на сайті БелаПАН, проте головний редактор газети Сергій Дубовик відмовився коментувати цю інформацію.

ЗМІ опублікували відео того, як співробітники білоруських правоохоронних органів у штатському виносять з бізнес-центру, в якому розташований офіс TYT.BY, дві валізи і сумку та їдуть разом з ними на мікроавтобусі.
Кого із журналістів затримали

За даними ЗМІ, затримали сімох журналістів. Заступник головного редактора TUT.BY Ольга Лойко розповіла, що вранці 7 серпня слідчі прийшли додому, як мінімум, до п'яти співробітників видання. Це головний редактор Марина Золотова, випускові редактори Анна Калтигіна та Анна Єрмачонок, редактори розділу Суспільство Уляна Бобоєд та розділу новин Галина Уласік, кореспондент Дмитро Бобрик. Лойко стверджує, що у них вдома розкидали речі і "все перевернули".

Після обшуків журналістів відвезли на допит, їхні телефони вимкнені. За даними TUT.BY, уже затримані на три доби Золотова, Уласік та Калтигіна, до ночі їх доставлять в ІТТ.

Дочка Уласік розповіла, що інформацію про затримання матері на три доби їй підтвердили у Слідчому комітеті.
Головний редактор інформагентства БелаПАН Ірина Левшина повідомила, що затримали також журналістку, міжнародного оглядача БелаПАН, Тетяну Коровенкову.

"Вона була у відпустці в селі з мамою. Зараз їх везуть до Мінська, щоб провести обшук ще і в квартирі, а потім відвезти на допит до слідчого комітету", - розповіла Левшина.

Керівник Білоруської асоціації журналістів Андрій Бастунець повідомив на своїй сторінці у Facebook, що Коровенкову теж затримали на три доби.

За інформацією Юрія Зіссера, Уляну Бобоєд вже звільнили.

Водночас заступник головного редактора TYT.BY Ольга Лойко повідомила, що до кількох затриманих співробітників порталу TUT.BY не пускають адвокатів, з якими укладені угоди, нав'язуючи держзахисників.

У чому звинувачують журналістів

В офіційній заяві Слідчого комітету Білорусі сказано, що кримінальну справу було порушено за ч. 2 ст. 349 Кримінального кодексу Республіки Білорусь (несанкціонований доступ до комп'ютерної інформації, здійснений через іншу особисту зацікавленість, яка спричинила заподіяння істотної шкоди).

Приводом для цього стала заява державного агентства БелТА про збої під час здійснення доступів до платної підписки послуг, які надавалися названим підприємством одному з його замовників.

МВС виявило понад 15 тисяч несанкціонованих підключень до інформації, що зберігається в комп'ютерній системі підприємства, у 2017-2018 роках

У повідомленні сказано, що МВС виявило понад 15 тисяч несанкціонованих підключень до інформації, що зберігається в комп'ютерній системі підприємства, у 2017-2018 роках.

"В результаті вчиненого злочину РУП БелТА заподіяно істотну шкоду, що виразилася в неправомірному заволодінні і використанні захищеної від стороннього доступу інформації, а також підриві ділової репутації підприємства", - стверджують в СК Білорусі.

Згідно з повідомленням, у цій справі затримано Марину Золотову, Анну Калтигіну і Тетяну Коровенкову.

Директор БелТА Ірина Акулович заявила ЗМІ, що журналісти займалися "грабежем", а саме користувалися платною підпискою агентства, заходячи на сайт з чужими акаунтами і паролями. За її словами, агентство звернулося до міліції після того, як його передплатники поскаржилися на проблеми з авторизацією. Вона не уточнила, що це були за передплатники і як їхні паролі опинилися в інших людей.

Причому заступник головного редактора TUT.BY Ольга Лойко розповіла Медузі, що ні вона, ні інші редактори ніколи не користувалися платною підпискою на БелТА, тому що всю необхідну інформацію агентство викладає у відкритий доступ на сайт. За її словами, використовуючи матеріали БелТА, вона та її колеги завжди ставили гіперпосилання на сайт агентства.

Директор БелТА Ірина Акулович заявила ЗМІ, що журналісти займалися "грабежем"

У свою чергу, засновник порталу Юрій Зіссер каже, що економити на підписці БелТА не було б сенсу.

"Вона коштує лише 612 білоруських рублів (приблизно 8 200 грн - ред.) на місяць [на всю редакцію]. Але вся інформація і так відкрита, в чому сенс - я не розумію", - сказав він.

Не було підписки на БелТА і в БелаПАН. "Якщо ми розміщували інформацію БелТА, то робили це з гіперпосиланням. Так що звинувачувати нас у тому, що ми намагалися якусь вигоду отримати, смішно", - пояснила головний редактор Ірина Левшина.

На її думку, влада використовує у своїх цілях БелТА, "щоб максимально утруднити роботу недержавних ЗМІ".

"Це просто привід причепитися до найбільшого недержавного новинному порталу. Не знаю, як співробітники БелТА будуть зараз дивитися колегам в очі, - каже Левшина, - При цьому розумію, що, швидше за все, це виходить не від них - адже в Білорусі наближаються президентські вибори ".

Ольга Лойко розповіла, що ні вона, ні інші редактори ніколи не користувалися платною підпискою на БелТА, тому що всю необхідну інформацію агентство викладає у відкритий доступ на сайт

З виборами пов'язує затримання колег і журналіст Ігор Ільяш, який працює на супутниковому телеканалі Белсат, що веде мовлення на територію Білорусі. За його словами, "підписку на БелТА купують лише державні ЗМІ, тому що вони зобов'язані це робити", а у професійному середовищі те, що відбувається, сприймають як "зачистку інформаційного простору, знищення останніх незалежних білоруських ЗМІ". Він вважає, що журналістів відпустять, але вони будуть "фактично як заручники, щоб ЗМІ правильно себе поводили в ході передвиборної кампанії".

Рада Європи вже закликала владу Білорусі звільнити затриманих журналістів і забезпечити швидке і прозоре розслідування. У МЗС Білорусі заявили, що справа відноситься до компетенції Слідчого комітету Республіки Білорусь і "не слід шукати в ній "підводних каменів"". У заяві зовнішньополітичного відомства країни також сказано, що ситуація жодним чином не лежить у політичній площині і не має ніякого відношення до питань свободи ЗМІ або журналістської діяльності в Білорусі, а фігурантів розслідування підозрюють у банальному неправомірному використанні доступу до платної інформації.
Загрузка...
Коментарів: 0

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.

Система Orphus
Яндекс.Метрика
Ukr.net: Автобазар http://avtosale.ua/. Свіжі новини України і світу в режимі реального часу на Укр.нет. Фільми в кінотеатрах на KINOafisha.ua. Телепрограма на TVgid.ua.